به گزارش ایبِنا به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی با اعلام این خبر گفت: بانک دی به عنوان سومین بانکی که سیستم بانکداری متمرکز آن در اختیار شرکت توسن است موفق شد به سامانه نهاب آنلاین متصل شود.
وی با اشاره به ابعاد وسیع پروژه اتصال بانک ها به سامانه نهاب و لزوم پیاده سازی آن توسط تمامی بانکها در دو فاز آفلاین و آنلاین در خصوص اقدامات و روند اتصال بانک دی به سامانه نهاب آنلاین گفت: در سال ۱۳۹۴، بانک مرکزی به منظور مدیریت یکپارچه مشتریان و احراز هویت مکانیزه و آنی تمامی مشتریان بانکی در سطح کشور اقدام به راهاندازی پروژه نهاب نمود که معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی نیز از همان ابتدا اقدامات لازم جهت پیشبرد اهداف ملی این پروژه را آغاز کرد و همکاران اداره توسعه نرم افزار و اطلاعات پایه بانک موفق شدند در فاز نخست این پروژه اقدام به طراحی و برنامه نویسی سامانه ای جهت مدیریت سیستمی فاز آفلاین نمایند و در ابتدای سال ۱۳۹۵ این سامانه را به بهره برداری رسانند.
وی افزود: این نرم افزار با پردازش اطلاعات هویتی مشتریان اقدام به تولید فایل های نهاب نموده و پس از ارسال و دریافت پاسخ از بانک مرکزی جهت ذخیره کد شهاب در پایگاه داده بنکو آنها را پردازش می نماید که طی این فرآیند بیش از ۱۰۰ فایل تهیه و پردازش شد و مغایرت های اطلاعاتی مشتریان با همکاری مستمر و مجدانه همکاران اداره مبارزه با پولشویی بانک اصلاح گردید و از طریق این سامانه برای ۹۶% مشتریان بانک، کد شهاب اخذ گردید.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک خاطر نشان کرد: همزمان با فاز آفلاین، اقدامات لازم جهت پیادهسازی فاز آنلاین نیز در دست اقدام گرفت که به دلیل پیچیدگی خاص فاز آنلاین در بستر MQ و لزوم اتصال Core Bank به این سامانه، جلسات متعدد تخصصی با حضور نمایندگان شرکت توسن و تیم فنی این معاونت برگزار شد و در نهایت با تلاش های مستمر همکاران این معاونت، بانک دی موفق شد به عنوان سومین بانکی که سیستم بانکداری متمرکز آن در اختیار شرکت توسن است به سامانه نهاب آنلاین متصل شود.
گفتنی است، اقدام به موقع معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک برای ایجاد زیرساخت ها جهت اتصال بانک به سامانه آنلاین نهاب امکان ارائه خدمات مطلوب تر و بی وقفه را برای مشتریان فراهم کرده است.