به گزارش ایبِنا، هادی عبدالهی در جلسه ادای سوگندنامه و هماهنگی بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، تصریح کرد: بازرس های ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باید علاوه بر تعهد به نکات اخلاقی، نسبت به قوانین و مقررات نیز اشراف کامل داشته باشند.
وی با اشاره به وظایف دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات، از بازرسان موضوع ماده ۹۱ به عنوان بخشی از فرآیند کنترل داخلی یاد کرد و گفت: تعدادی از همکاران به عنوان بازرس معرفی و پس از بررسی، امتیازدهی و تایید صلاحیت، لیست نهایی آنها برای صدور احکام به معاونت توسعه مدیریت و منابع ارسال شد.
مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد با تاکید بر کارایی و اثر بخشی بالاتر پروتکل های نظارتی داخلی نسبت به دستگاه های نظارتی برون سازمانی، گفت: کنترل های داخلی، مهمترین بخش در همه نظام های نظارتی هستند که می توانند به شرط کارآمدی؛ کم هزینه، موثر و مفید باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
عبداللهی ادامه داد: مشکل دیگر، عدم هماهنگی بین بازرس ها و مدیران ذیربط در دستورالعمل ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت و روابط بین بازرسی و مدیران استانی، نحوه فعالیت و ارائه گزارش آنها است در حالی که تمامی رویه ها و نحوه فعالیت آنها در دستورالعمل مربوطه پیشبینی شده است.
وی اظهار داشت: مطابق ماده ۹۱ و ۹۲، از بازرس ها گزارش ماهانه خواهیم گرفت و هر شش ماه بر عملکرد آنها نظارت می کنیم و در صورتی که ضعف عملکرد وجود داشته باشد با همکاری و هماهنگی مدیران، از ادامه فعالیت بازرس ها تجدیدنظر می شود.
این گزارش حاکی است، در ادامه جلسه، متن سوگند نامه بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری قرائت و جلسه با پرسش و پاسخ اعضا به پایان رسید.