به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و پس از غیر فعال شدن حساب های فاقد شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) مشتریان حقیقی در بانک ملی ایران، حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقوقی نیز در آینده ای بسیار نزدیک غیر فعال خواهند شد.
لذا بانک ملی ایران جهت رفاه حال مشتریان گرانقدر این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه به شعبه و از طریق مراجعه به منوی خدمات الکترونیک سایت اصلی بانک به آدرس https://bmi.ir/fa/shahab، نسبت به دارابودن یا نبودن شناسه شهاب خود کسب اطلاع کنند.
همچنین کاربران اپلیکیشن بله می توانند با استفاده از بازوی (بات) shahab_bot@ وضعیت کد شهاب خود را استعلام کنند. لازم به ذکر است، مشتریان گرانقدر حقیقی و حقوقی فاقد شناسه شهاب باید در اسرع وقت، به شعب بانک مراجعه و ضمن ارائه مستندات و مدارک ثبتی و هویتی، نسبت به تکمیل و اخذ شناسه شهاب خود اقدام کنند.