30 خرداد 1402 - 12:02

بیش از ۹۸ درصد تراکنش‌ها در بانک پارسیان به صورت غیر حضوری است

بیش از ۹۸ درصد تراکنش‌ها در بانک پارسیان به صورت غیر حضوری است
بیش از ۹۸ درصد تراکنش‌های بانک پارسیان غیرحضوری است و این بانک در این حوزه سبد متنوعی از خدمات را به مشتریان خود عرضه می‌کند.
کد خبر : ۱۵۲۰۲۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود پشم چی؛ معاون فناوری‌های نوین مالی بانک پارسیان در نشست فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی این بانک با اصحاب رسانه گفت: بانک پارسیان از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرد، از همان زمان برند این بانک با فناوری گره خورده بود. کلیه برنامه‌های بانک پارسیان حول خدمات فناور محور و دیجیتال است.

 

وی ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد تراکنش‌های بانک پارسیان از طریق خدمات غیر حضوری صورت می‌گیرد. در حوزه موبایل بانک، بانک پارسیان سبدی از محصولات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بانک پارسیان سه سامانه موبایل بانک در سه طیف متفاوت دارد.

 

پشم چی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر سه سامانه مذکور را نصب کردند، گفت: ۳۷ درصد تراکنش‌های بانک از طریق موبایل و همراه بانک صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: از دیگر موضوعات مهم در حوزه خدمات دیجیتال بحث بانکداری باز است که این موضوع به صورت عملی در بانک پارسیان پیاده شده است.

 

پشم چی تاکید کرد: سامانه کبالت از سال ۹۸ شروع به کار کرد این سامانه خدمات بانکداری باز را در اختیار کسب و کار‌ها قرار میدهد این سامانه با ۱۴۰ هزار تراکنش کار خود را آغاز کرد و به ۲۲ میلیون تراکنش رساند. همچنین گفتنی است که در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ میلیون تراکنش از طریق این سامانه صورت گرفته است.

 

معاون فناوری‌های نوین ادامه داد: سامانه کبالت بانک پارسیان جز ۳ الی ۴ سامانه فعال در حوزه بانکداری باز است و حدود ۹ درصد تراکنش‌های این بانک از طریق سامانه کبالت صورت می‌گیرد. تسهیلات غیرحضوری و امضا دیجیتال عملیاتی و در مرحله پایلوت است که در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

 

محصولات جدید در حوزهبانکدار دیجیتال

 

کامران کاظمی؛ مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان نیز در ادامه نشست گفت: بانک پارسیان در حوزه بانکداری دیجیتال سه محصول جدید با عنوان‌های سبد محصولات موبایلی، سامانه پارسینس و سامانه پارس دارد.

 

وی با بیان اینکه سبد محصولات شامل سه اپلیکیشن با عنوان‌های همراه بانک تاپ، همراه بانک پارسیان من و همراه بانک بانکیار میشود.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: سامانه همراه بانک پارسیان قابلیت‌های متفاوتی دارد یکی از آن‌ها چکاد، احراز هویت و افتتاح حساب غیر حضوری است.

 

مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان بیان کرد: محصول جدید دیگر سامانه پارسینس است، از قابلیت‌های این سامانه میتوان به انتقال وجه هوشمند، مشتری محوری در مقابل بانک محوری و یکپارچگی درگاه‌ها در مقابل درگاه‌های مستقل از هم اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: دیگر محصول ما سامانه پارس است که به منظور رفع نیاز مشتریان حقوقی از سال ۹۶ به بهره برداری رسید و ایرانسل و دیجی کالا از این سامانه استفاده می‌کنند. همچنین از قابلیت‌های این سامانه می‌توان به انتقال وجه به صورت گروهی، داخلی و کارتابلی اشاره کرد. 

ارسال‌ نظر