08 تير 1403 - 14:26
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

وضعیت مطلوب بازار ارز در سایه دیپلماسی فعال بانک مرکزی

وضعیت مطلوب بازار ارز در سایه دیپلماسی فعال بانک مرکزی
در سال ۱۴۰۲ شاهد عملکرد موفق بانک مرکزی در حوزه‌های مختلف بودیم که یکی از آن‌ها آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده بود.
کد خبر : ۱۶۱۶۶۱

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی؛ نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد عملکرد موفق بانک مرکزی در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش رشد نقدینگی، کاهش پایه پولی و ... بودیم، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که با دیپلماسی فعال ارزی بانک مرکزی محقق شد و در حال حاضر نیز شاهد آرامش بازار ارز هستیم.


وی تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی با سفر به کشور‌های مختلف و رایزنی با مقامات کشور‌ها زمینه را برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان فراهم آورد که تاثیر بسزایی در مدیریت بازار داشت. 


میرتاج الدینی افزود: با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و همینطور وصول مطالبات نفتی، ذخایر ارزی کشور شرایط بهتری پیدا کرد و در سایه این بهبود وضعیت ذخایر ارزی و مدیریت خوب بازار ارز توسط بانک مرکزی ما شاهد بهبود وضعیت و بازگشت آرامش به بازار ارز بودیم.


وی افزود: امروز همگان شاهد هستند که تامین ارز برای بخش‌های مختلف از جمله دانشجویی، درمان، تامین کالا‌های اساسی و ... شرایط بسیار بهتری را نسبت به گذشته دارد و ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی به قدر نیاز تامین می‌شود.


این نماینده سابق مجلس گفت: تامین ارز برای بخش‌های مختلف از جمله ارز مسافری هم نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی کشور و هم نشان دهنده مدیریت خوب بانک مرکزی بر بازار ارز کشوراست. ضمن اینکه این وضعیت نوید دهنده شرایط بهتر و مطلوب‌تر بازار ارز و به طور کل اقتصاد کشور در سال جاری خواهد بود.

نویسنده: امین اصانلو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر