تحریم روسیه باعث فقیرتر شدن آلمانی‌ها شد

تحریم روسیه باعث فقیرتر شدن آلمانی‌ها شد
تورم در آلمان در حال کاهش درآمد‌های عمومی است.
کد خبر : ۱۶۴۶۱۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، بر اساس گزارش اداره آمار فدرال، متوسط درآمد در آلمان از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، ۵.۱ درصد رشد داشته است، اما متوسط نرخ تورم ۵.۹ درصد بوده است.

حزب اتحاد سارا واگنکنشت این داده‌ها را از اداره آمار فدرال درخواست کرد.

با مقایسه سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳، این شکاف بیشتر می‌شود. سارا واگنکنشت، رهبر حزب گفت: «آلمانی‌ها به طرز محسوسی فقیرتر شده اند.

تورم پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ شتاب گرفت، زیرا قیمت انرژی افزایش یافت و منجر به افزایش قابل توجه قیمت تولید و کالا‌های وارداتی شد.

در همین راستا، اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را بر واردات نفت از روسیه اعمال کرد و تحریم‌های بیشتری را اعمال کرد. مسکو نیز صادرات گاز به آلمان را از طریق خطوط لوله نورد استریم قبل از انفجار خطوط لوله در یک حمله متوقف کرد.

واگنکنشت از تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر روسیه و آنچه که به‌عنوان «سیاست انرژی با تعرفه‌های ویژه مبتنی بر ایدئولوژی» می‌دید، انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که دولت به جبران تورم با توجه به حقوق بازنشستگی و حداقل دستمزد نزدیک نشده است.

حداقل دستمزد در ابتدای سال جاری با ۴۱ سنت افزایش به ۱۲.۴۱ یورو در ساعت رسید و در ابتدای سال آینده ۴۱ سنت دیگر به آن اضافه خواهد شد.

حقوق بازنشستگان تا ژوئیه آینده ۴.۵۷ درصد افزایش خواهد یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر