هزینه‌ها و ولخرجی‌های نتانیاهو خشم و عصبانیت صهیونیست‌ها را در فضای مجازی بر انگیخت

هزینه‌ها و ولخرجی‌های نتانیاهو خشم و عصبانیت صهیونیست‌ها را در فضای مجازی بر انگیخت
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل متهم است که در سفر‌های خارجی خود بیش از سایر مقامات اسرائیلی پول هدر داده است.
کد خبر : ۱۶۶۰۱۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، اسرائیلی‌ها تقریباً ۳.۵ میلیون دلار برای هزینه‌های یک هفته نخست وزیر نتانیاهو برای سخنرانی در سازمان ملل و بازدید از سانفرانسیسکو پرداخت کردند، در حالی که اقامت او در هتل ریجنسی روزانه ۴۰۰۰ دلار هزینه داشت.

گفتنی است که نفتالی بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل، او ۳ روز را در واشنگتن گذراند که برای اسرائیلی‌ها یک میلیون و ۶۵۰ هزار دلار هزینه داشت، یعنی نتانیاهو روزانه نیم میلیون بیشتر از بنت خرج می‌کند.

با توجه به اینکه نتانیاهو از آمریکایی‌ها و متحدان غربی پول می‌گیرد، کاربران شبکه‌های اجتماعی از هزینه‌های گزاف نتانیاهو تعجب نکردند.

به گفته یک فعال مجازی، «تا زمانی که پول از خزانه دولت تخیلی او باشد، برای آرامش و داشتن یک زندگی مجلل، از هیچ هزینه‌ای برای خود و خانواده اش دریغ نمی‌کند. نگهبانی از پسرش یایر در مدت اقامتش در شهر میامی آمریکا مبلغ یک میلیون شِکِل بوده است.

احمد التمیمی دیگر فعال مجازی نیز گفت: «بسیار منطقی است که او زیاده‌روی کند، در غیر این صورت، پولی که ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی آن خرج می‌کنند، کجا می‌رود؟»

همچنین لیا احمد در توییتی درباره هزینه‌های گزاف نتانیاهو نوشت: زمانی که بنی گانتز (عضو سابق شورای جنگ اسرائیل) از دولت پول مطالبه کرد، به او گفت که هیچ تاییدیه‌ای وجود ندارد، اما برای سفر سارا و یایر، نیاز به هیچ تاییدیه‌ای نداشت.

به نظر محمد نزیلی: «این مخارج و این اسراف برای خوشگذرانی و عیش و نوش، تنها صورت ظاهری است، و آنچه پنهان می‌کند بسیار بزرگتر است. طوری که در حساب گم می‌شود».

شایان ذکر است که این هزینه‌ها در زمانی فاش شد که اقتصاد اسرائیل از کاهش رشد و افزایش نرخ تورم به ۳.۲ درصد رنج می‌برد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر