03 شهريور 1403 - 19:38

افزایش ۲ درصدی قیمت نفت

افزایش ۲ درصدی قیمت نفت
اظهارات رئیس فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره این کشور بر بازار نفت هم تاثیر گذاشته و هر بشکه نفت ۷۹ دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۶۶۱۰۴

به گزارش ایبنا، پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه احتمالا نرخ بهره این کشور در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت، قیمت نفت بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

 

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۸۰ سنت افزایش ۷۹.۰۲ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۸۲ سنت افزایش ۷۴.۸۳ دلار معامله شد.

 

تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، فیل فلین معقد است که «حرکت فدرال رزرو واقعی است و این اقدام تمامی کالا‌های اساسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

 

جرم پاول روز جمعه بر سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو تاکید کرد و گفت سرد کردن بیشتر بازار کار مطلوب نیست و نرخ تورم به هدف ۲ درصد بانک مرکزی آمریکا نزدیک شده است.

 

با این اظهارات ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت.

 

بانک مورگان استنلی در مورد افزایش قیمت نفت در یادداشتی برای مشتریانش نوشت که کاهش ذخایر نفت تاحدی باعث تقویت قیمت نفت شده است.

 

«در حال حاضر، با توجه به کم شدن تقریبا ۱.۲ میلیون بشکه نفت در بازار طی ۴ هفته گذشته، توازن بازار نفت به سوی کمی عرضه است که احتمال می‌رود تا سه ماهه سوم ادامه یابد.»

 

شرکت خدمات انرژی آمریکا، بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرده که شرکت‌های انرژی این کشور در هفته گذشته تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی فعال خود را برای دومین هفته متوالی کاهش داده‌اند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر