درآمد‌های گردشگری در مراکش ۷ درصد افزایش یافت

درآمد‌های گردشگری در مراکش ۷ درصد افزایش یافت
مراکش در ۸ ماهه اول سال ۲۰۲۴ با پذیرش ۱۱.۸ میلیون گردشگر به ۷.۶۴ میلیارد دلار دست یافت.
کد خبر : ۱۶۷۲۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، وزارت گردشگری مراکش بر اساس بیانیه‌ای از سوی این وزارتخانه اعلام کرد که درآمد‌های گردشگری در هشت ماهه نخست امسال ۷ درصد افزایش داشته است و ارزش آن به ۷۶.۴ میلیارد درهم (۷.۶۴ میلیارد دلار) رسیده است.


در این بیانیه به نقل از وزیر گردشگری، فاطمه زهرا عمور، آمده است که این اعداد "موید حرکت بزرگی است که بخش گردشگری شاهد آن است. "

وی افزود: "این کشور به لطف هجوم استثنایی گردشگران به رکورد بالایی در درآمد دست یافت، زیرا تعداد گردشگران بین ژانویه تا آگوست (آخرین) به ۱۱.۸ میلیون نفر رسید. "

این وزیر آرزوی کشورش را برای "ادامه موفقیت با تنوع بخشیدن و بهبود تجارب گردشگری، که تجربه بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد و اقامت آن‌ها را طولانی می‌کند" برجسته کرد.

بر اساس داده‌های دفتر صرافی در پادشاهی مراکش، گردشگری دومین منبع ارز در مراکش در سال ۲۰۲۳ پس از حواله‌های مهاجران خارج از کشور محسوب می‌شود.

گردشگری همچنان به توسعه مستمر خود ادامه می‌دهد، به ویژه پس از اینکه درآمد این بخش برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ پس از پذیرش ۱۴.۵ میلیون گردشگر به ۱۰ میلیارد دلار رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر