28 مهر 1403 - 09:15

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۵ مهر

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۵ مهر
نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۵ مهر با افزایش ۰.۰۴درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۳.۷۲درصد شد.
کد خبر : ۱۶۷۶۹۳

به گزارش ایبنا، نرخ بهره بین بانکی که در گزارش هفته قبل بانک مرکزی با کاهش همراه بود در هفته منتهی به ۲۵ مهر ماه با افزایش ۰.۰۴ درصدی همراه شده و به ۲۳.۷۲ درصد رسیده است.

در هفته منتهی به ۱۸ مهر ماه این نرخ با کاهش ۰.۰۵ درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۳.۶۸ درصد شده بود. نرخ بهره بین‌بانکی بعد از ۲ هفته افزایشی، در هفته منتهی به ۱۱ مهر با کاهش ۰.۰۱ درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۳.۷۳ درصد شد.

این نرخ در هفته نخست پاییز با افزایش ۰.۰۴ درصدی همراه شد. نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به ۴ مهر ماه ۲۳.۷۴ درصد شد.

 

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۵ مهر



نرخ بهره بین‌بانکی در هفته پایانی شهریور با رشد ۰.۰۲ درصدی وارد کانال ۲۳.۷ درصد شد، این نرخ در هفته منتهی به ۲۸ شهریورماه به ۲۳.۷ درصد رسید.

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۱ شهریورماه با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید.

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند، اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد، برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین‌بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر