صنعت هوانوردی رژیم صهیونیستی به لرزه افتاد

صنعت هوانوردی رژیم صهیونیستی به لرزه افتاد
کاهش شدید تعداد خطوط هوایی خارجی که به رژیم صهیونیستی پرواز می‌کنند، منجر به کاهش چشمگیر تعداد پرواز‌های مسافربری شده است.
کد خبر : ۱۶۷۸۲۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وب‌سایت کالکالیست رژیم صهیونیستی اذعان کرد که «وخیم‌تر شدن بحران در هوانوردی رژیم صهیونیستی در پس‌زمینه بدتر شدن مداوم وضعیت امنیتی و توقف پرواز‌های شرکت‌های خارجی به این رژیم، عواقبی دارد که با توجه به دشواری روزافزون صادرات کالا به خارج از کشور و واردات مواد اولیه مورد نیاز عملیات تولید در کارخانه ها، صنعت را متزلزل کرده است».

به نوشته این وب سایت، کاهش شدید تعداد خطوط هوایی خارجی که به دنبال جنگ به رژیم صهیونیستی پرواز می‌کردند، منجر به کاهش چشمگیر تعداد پرواز‌های مسافری شده و حمل و نقل هوایی کالا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین حمل و نقل هوایی در سال گذشته حدود ۲۰۰ درصد گران شد، اما بدون توجه به گرانی، دسترسی به آن به ویژه طی دو ماه گذشته کاهش یافته است.

این وب‌سایت شکایت کرد که «محموله‌های کالا و مواد خام به شرکت‌های رژیم صهیونیستیی هفته‌ها در فرودگاه‌های سراسر جهان گیر کرده است و صادرکنندگان داخلی که قرار است کالا‌ها را به مشتریان خارج از کشور تحویل دهند، نمی‌توانند پرواز‌های موجود را پیدا کنند.»

وب سایت کالکالیست به نقل از مقامات صنعت و بخش کشتیرانی در مورد هرج و مرج در حمل و نقل هوایی صحبت کرد و گفت که "در مقیاس خود غیر معمول و بی سابقه است. "


همچنین تاکید کرد: ادامه جنگ و وضعیت غیرعادی آن به دلیل تعداد زیاد مناطقی که رگبار موشک‌ها، موشک‌ها و پهپاد‌ها از آن‌ها به سمت «رژیم صهیونیستی» هدایت می‌شود، مجموعه‌ای از موانع و اختلالات را در هوانوردی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

این وب‌سایت توضیح داد: بحران هوانوردی زمانی بدتر شد که ده‌ها شرکت هواپیمایی دیگر که هنوز در رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، در پایان ژوئیه گذشته به دنبال شهادت فرمانده حزب‌الله فؤاد شکر در بیروت و رئیس دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه، در تهران اعلام کردند که پرواز‌های خود را متوقف می‌کنند..


این وب‌سایت افزود: بخش عمده فعالیت هوانوردی در رژیم اشغالی در این مدت بر دوش شرکت‌های داخلی ال ال، آرکیا و خطوط هوایی رژیم صهیونیستی است که به پرواز ادامه می‌دهند، اما شلوغ هستند، ناوگان هواپیماهایشان محدود است و آن‌ها به نیاز‌های بازار در حمل و نقل هوایی کالا پاسخ لازم را نمی‌دهند».

مقامات ارشد صنعت و بخش حمل و نقل کالا گزارش دادند که کاهش حجم فعالیت‌های هوانوردی در سال گذشته منجر به افزایش قیمت حمل و نقل هوایی از حدود ۳ یورو به ازای هر کیلوگرم کالا به حدود ۹ یورو شد و هشدار دادند: تداوم کاهش عرضه و همراه با آن افزایش تقاضا ممکن است منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.

به نوشته این وب‌سایت، در زمینه تدارک رژیم صهیونیستی برای حمله احتمالی به ایران، در پاسخ به رگبار موشک‌هایی که حدود دو هفته و نیم پیش به سمت ایران شلیک کرد، صنعت نگران است که وخامت بیشتر امنیتی وضعیت را تشدید کند. ”

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر