به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در پی دریافت گزارشهای متعدد از مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر اینکه حسابهای بانکی برخی مشتریان، هدف سوءاستفاده قرار میگیرد، بانک مرکزی در اطلاعیهای به ضرورت استفاده مشتریان از ابزارهای ارتباطی در اختیار، برای اعمال کنترل لازم بر حساب خود و جلوگیری از کلاهبرداری متخلفان تاکید می کند. بر این اساس گزارش می شود که اخیراً اشخاصی با استفاده از وکالت نامه های جعلی قصد برداشت از حساب های افراد را داشته اند که با اقدام به موقع مسئولان شعب بانک ها مبنی بر استعلام از صاحبان حساب و همچنین محرز شدن عدم آگاهی صاحبان حساب از موضوع، جعلی بودن وکالت نامه ها مشخص شده و با اطلاع رسانی به پلیس آگاهی، اقدام سوء متهمان به سرانجام نرسیده است.
از این رو لازم است هموطنان و مشتریان بانک ها برای اعمال روشهای کنترلی لازم به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه، نسبت به برقراری سرویس اطلاع رسانی پیامکی برداشت و واریز حساب بانکی اقدام کنند تا از تمام تراکنشهای حساب خود اطلاع دقیق داشته باشند.
از جمله مزایای استفاده از خدمات پیامکی میتوان به اطمینان خاطرمشتریان از صحت عملیات دریافت، پرداخت و انتقال وجه به حساب اشاره کرد و این امکان را فراهم میکند که مشتری در کوتاهترین زمان ممکن از هرگونه تراکنش حساب خود مطلع شده و امنیت استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک افزایش یابد.