16 مرداد 1402 - 13:44
عضو هیئت رئیسه مجلس:

تعطیلی کانون صرافان اقدامی مهم برای مقابله با دلالی دلار بود

تعطیلی کانون صرافان اقدامی مهم برای مقابله با دلالی دلار بود
کانون صرافان ایرانیان به کانونی برای دلالی دلار تبدیل شده و تعطیلی آن توسط بانک مرکزی اقدامی مهم برای مقابله با دلالی در است.
کد خبر : ۱۵۳۷۱۴

به گزارش ایبِنا، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره تصمیم بانک مرکزی مبنی بر انحلال کانون صرافان ایرانیان اظهار کرد: اقدام قاطعانه بانک مرکزی در این راستا گامی مهم در مسیر مقابله با دلالی دلار و مفاسد در این حوزه است.

وی افزود: کانون صرافان به کانون دلالی دلار تبدیل و فعالیت آن باعث ضرر و زیان به جامعه و اقتصاد کشور شده بود که در نتیجه باید گفت ساماندهی این حوزه و انحلال کانون اقدامی کاملاً سنجیده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: متاسفانه ما شاهد ایستادگی و مقاومت برخی صرافی‌ها در مقابل شفافیت و اجرای قانون هستیم که بانک مرکزی باید با این موضوع نیز با جدیت مقابله کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: عده‌ای به واسطه رانت اطلاعاتی که دارند به قیمت خاکستر شدن سرمایه مردم در بازار ارز سود‌های هنگفتی به جیب زدند و بر کوه طلا نشستند.

وی افزود: بازار ارز و موضوع مهم نوسانات قیمتی در آن، یکی از مصادیق مهم حقوق عامه است و علاوه بر بانک مرکزی قوه قضاییه نیز باید برای دفاع از حقوق مردم به این حوزه ورود پیدا کند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: کانون صرافان از طریق تلگرام قیمت دلار را در کشور بالا و پایین و از این طریق بازار ارز را دچار نوسان می‌کرد که این مسئله باعث ضرر و زیان مردم و فعالان اقتصادی و همچنین برهم زدن آرامش و ثبات بازار شد. در نتیجه ضروری است تا علاوه بر بانک مرکزی، قوه قضاییه نیز برای دفاع از حقوق مردم با جدیت به این موضوع ورود یابد و نسبت به محاکمه سودجویان بازار ارز اقدام کند.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها: صرافی بانک مرکزی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر