09 ارديبهشت 1403 - 14:30

راه‌اندازی فعالیت‌های «داووس» در عربستان

راه‌اندازی فعالیت‌های «داووس» در عربستان
مجمع جهانی اقتصاد «داووس» امروز در پایتخت عربستان سعودی، برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد.
کد خبر : ۱۶۲۶۷۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار "همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه" و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

فیصل بن فاضل آل ابراهیم، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان سعودی گفت: میزبانی ریاض برای نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد، گسترش مشارکت بین پادشاهی و این مجمع است که هدف آن ارتقای چشم‌انداز همکاری بین‌المللی است.

وی افزود: این مجمع تلاش‌های جهانی را به سمت توسعه اقتصادی پایدار، دستیابی به یکپارچگی توسعه ای، همگام شدن با تغییرات اقتصادی و گشودن افق‌های جدید برای همکاری و توسعه مشترک بین جوامع در پرتو تلاش عربستان برای ارتقای همکاری‌های بین المللی و رشد اقتصادی جوامع در کشور سوق می‌دهد.

اگرچه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود، اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

این انجمن شامل ۱۰۰۰ شرکت بزرگ جهان با گردش سرمایه بیش از ۵ میلیارد دلار آمریکا است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر