19 ارديبهشت 1403 - 23:23

با وجود تلاش اخلالگران ارزی، بازار همچنان آرام است/ سعی دارند با سیاه‌نمایی بازار ارز را نوسانی کنند

با وجود تلاش اخلالگران ارزی، بازار همچنان آرام است  سعی دارند با سیاه‌نمایی بازار ارز را نوسانی کنند
عده‌ای به دنبال این هستند تا با سیاه‌نمایی در فضای مجازی به افزایش قیمت ارز در بازار دامن بزنند.
کد خبر : ۱۶۳۰۱۷

به گزارش ایبنا، محمدرضا دشتی اردکانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر به بهانه حمله به کنسولگری ایران بیشتر جنبه روانی داشت تا اقتصادی و بر همین اساس پایدار نبود.

وی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند تا با سیاه‌نمایی در فضای مجازی به افزایش قیمت ارز در بازار دامن بزنند و به تشدید فضاسازی‌ها در این حوزه ادامه دهند که تنها هدفشان سیاه‌نمایی درباره آینده اقتصاد ایران، نرخ سازی دروغ از تورم و القای رکوردشکنی و در نهایت کسب سود بیشتر با ایجاد التهاب از این شرایط است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در یک سال گذشته ما همواره شاهد فعالیت‌های این افراد برای افزایش قیمت ارز در کشور به بهانه‌هایی همچون عملیات طوفان الاقصی، جنگ یمن، سوریه و ... بودیم، اما با وجود تلاش‌های اخلالگران، بازار ارز پس از چند روز افزایش قیمت دوباره به روز‌های آرام خود بازگشت.

دشتی خاطرنشان کرد: همانطور که در سال گذشته پس از مدت کوتاه افزایش قیمت، مجددا قیمت در بازار‌های ارز و طلا و سکه به حالت قبل بازگشت، در مورد اخیر نوسان ارز نیز وضع به همین ترتیب است و کنترل اوضاع دوباره در دست بانک مرکزی خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این شرایط لازم است تا قوه قضاییه با سودجویان و منفعت طلبان و اخلالگران در بازار ارز که با هدف کسب سود بیشتر به تلاطم در بازار دامن می‌زنند برخورد جدی و قاطعانه داشته باشد.

 

منبع: نود اقتصادی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر