18 اسفند 1402 - 12:00
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

مهار تورم زیر سایه تثبیت محقق شد/ کنترل محسوس شتاب گرانی در کشور

مهار تورم زیر سایه تثبیت محقق شد  کنترل محسوس شتاب گرانی در کشور
نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: اگرچه گرانی و تورم در کشور هنوز به طور کامل مهار نشده، اما جلوی شتاب آن گرفته شده است.
کد خبر : ۱۶۱۰۳۲

علی اکبر علیزاده؛ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: اگرچه گرانی و تورم در کشور به طور کامل مهار نشده، اما کنترل شتاب فزاینده آن کاملا محسوس است.

وی افزود: اگر بنا بود تورم با همان سرعت سال‌های گذشته در کشور ادامه پیدا کند ما امروز شاهد تورم سه رقمی در کشور بودیم، اما با تدبیری که در سیاست‌های تثبیت اقتصادی صورت گرفت جلوی سرعت تورم در کشور گرفته شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این راستا کنترل قیمت ارز در کشور است که نوسانات آن بر سایر بازار‌ها در کشور تأثیر می‌گذارد.بانک مرکزی در ۹ ماهه امسال توانست بازار را به خوبی مدیریت کند که البته بعد از آن با تعدد بحران های منطقه‌ای مواجه شد. خوشبختانه با وجود همه توطئه‌ها و دسیسه‌ها قیمت کالا‌ها در سایر بازار‌های کشور نیز کنترل شد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته شاهد کنترل و کاهش محسوس تورم در کشور بوده‌ایم که به زیر ۴۰ درصد رسید و منتظر هستیم که پایین‌تر هم بیاید اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که با این میزان نرخ تورم، نرخ ارز تنها ۲۰ درصد در سال جاری رشد کرد.

وی افزود: طبیعی است که تورم موجود هم مطلوب هیچ کس نیست، اما ما باید دقت داشته باشیم که از کجا به اینجا رسیده ایم و سیر کاهشی درصد تورم در کشور چگونه بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر