اروپا به الگوریتم توصیه محتوای شبکه‌های اجتماعی گیر داد

اروپا به الگوریتم توصیه محتوای شبکه‌های اجتماعی گیر داد
اتحادیه اروپا از یوتیوب، اسنپ چت و تیک‌تاک درباره پارامتر‌های مورد استفاده الگوریتم‌ها از جمله سلامت روان اطلاعات درخواست کرد.
کد خبر : ۱۶۷۲۵۲

به گزارش ایبنا، کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این درخواست‌ها که تحت «قانون خدمات دیجیتالی» مطرح شده است، همچنین تدابیر این پلتفرم‌ها برای خنثی کردن تاثیر احتمالی سیستم‌های توصیه آن‌ها در گسترش انتشار محتوای غیرقانونی مانند مواد مخدر غیرقانونی و نفرت پراکنی را شامل می‌شود.

این کمیسیون اعلام کرد که از تیک‌تاک درباره اقداماتی که این شرکت برای جلوگیری از دستکاری این اپلیکیشن توسط بازیگران بد و کاهش ریسک‌های مربوط به انتخابات و گفتمان مدنی، اتخاذ کرده، اطلاعات بیشتری درخواست کرده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد این شرکت‌های فناوری باید اطلاعات درخواستی را تا ۱۵ نوامبر فراهم کنند و پس از آن، کمیسیون درباره مراحل بعدی که می‌تواند شامل جریمه باشد، تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه اروپا قبلا فرآیند‌های عدم رعایت قانون را تحت «قانون خدمات دیجیتالی» آغاز کرده است. این مقررات، شرکت‌های فناوری بزرگ را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود که با پیشنهاد‌های ارائه شده در فیس‌بوک، اینستاگرام، علی اکسپرس و تیک‌تاک مرتبط هستند، اقدامات بیشتری انجام دهند.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر