سقوط پول صهیونیست‌ها به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر

سقوط پول صهیونیست‌ها به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر
شِکِل رژیم صهیونیستی در اوایل معاملات امروز به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه اخیر سقوط کرد.
کد خبر : ۱۶۷۳۹۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، چشمان بازار‌های مالی در اسرائیل به جلسه کمیته سیاست پولی در بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه معطوف است تا در مورد نرخ بهره بر شِکِل تصمیم گیری شود.

قرار بود این بانک طبق بولتن مجمع که در ابتدای هر سال در روز دوشنبه منتشر می‌شد، مجمع خود را برگزار کند، اما برای اینکه با مراسم سالگرد ۱۶ مهر مغایرت نداشته باشد، جلسه را دو روز به تعویق انداخت.

در حال حاضر نرخ بهره بر شِکِل ۴.۵ درصد است که ۲۵ واحد پایه کمتر از نرخ ۴.۷۵ درصدی ثبت شده تا ابتدای سال جاری است که بالاترین نرخ ثبت شده از سال ۲۰۰۷ است.

بانک رژیم صهیونیستی با خطر تصمیم گیری برای افزایش نرخ بهره مواجه است، در شرایطی که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به رهبری فدرال رزرو آمریکا سفر کاهش نرخ بهره را به دلیل کاهش تورم در این کشور‌ها آغاز کرده اند.

با این حال، بر اساس داده‌های اداره آمار رژیم صهیونیستی، تورم در اسرائیل بازگشت و در آگوست گذشته به ۳.۶ درصد رسید که بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۳ است.

بانک رژیم صهیونیستی هدف کوتاه مدت و میان مدت ۳ درصد برای قیمت مصرف کننده در این کشور تعیین کرده است.

وب سایت گلوبز که متخصص اقتصاد رژیم صهیونیستی است، روز دوشنبه نوشت: «کمیته سیاست پولی بانک اسرائیل در زمان سختی، به ویژه برای اقتصاد رژیم اشغالی، با تداوم جنگ، تورم بالا و نوسانات بالا در این کشور تشکیل جلسه خواهد داد. بازار‌های مالی، به ویژه بازار ارز.»

کمیته سیاست پولی بانک رژیم صهیونیستی در آخرین تصمیم خود در مورد نرخ بهره در ماه اوت، پیش‌بینی کرد که کاهش بعدی نرخ تا قبل از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ بعید است.

به دلیل ترس از حمله رژیم اشغالی به ایران که ممکن است با واکنش تهران همراه باشد، شِکِل رژیم صهیونیستی در اوایل معاملات امروز به سطح ۳.۸۲ شِکِل / دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح واحد پول این رژیم در دو ماه اخیر است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر