خوش‌بینی آرامکو نسبت به رشد تقاضای نفت چین

خوش‌بینی آرامکو نسبت به رشد تقاضای نفت چین
مدیر عامل شرکت آرامکوی سعودی گفت: تقاضا برای سوخت هواپیما یکی از نقاط روشن چین است.
کد خبر : ۱۶۷۸۲۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، امین الناصر، مدیر عامل شرکت آرامکوی سعودی، نسبت به افزایش تقاضا برای نفت در چین (بزرگترین واردکننده نفت جهان)، به ویژه پس از اینکه دولت چین بسته محرک جدیدی را با هدف احیای اقتصاد که بزرگترین بسته محرک اقتصادی در آسیا و جهان محسوب می‌شود، راه اندازی کرد، ابراز خوش بینی کرد.

الناصر طی سخنرانی خود در کنفرانس هفته بین المللی انرژی در سنگاپور تاکید کرد که تقاضا برای سوخت هواپیما یکی از نقاط روشن چین است.

الناصر همچنین اشاره کرد که آرامکو به دنبال افزایش ظرفیت خود برای تبدیل نفت به مواد شیمیایی تا سطح ۴ میلیون بشکه در روز با تمرکز عمده بر بازار چین است. وی افزود: "چین بازار بزرگی است و ما با شرکای خود در حال سرمایه گذاری هستیم" و تاکید کرد که تعدادی سرمایه گذاری جدید برای این شرکت در چین وجود دارد.

علیرغم انتظارات برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه تقاضا برای سوخت‌هایی مانند بنزین و دیزل در چین ممکن است به اوج خود رسیده باشد یا به دلیل تغییر سریع به سمت خودرو‌های الکتریکی به زودی خواهد رسید، آرامکو همچنان نسبت به آینده تقاضای نفت خوش بین است.

در ماه‌های اخیر، چین همچنین شاهد رشد قابل توجهی در تقاضا برای خودرو‌های تجاری با گاز طبیعی مایع بوده است که راه را برای گسترش استفاده از سوخت کم‌آلاینده به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های نفتی هموار کرده است.

الناصر خاطرنشان کرد که این شرکت انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد، زیرا با بهبود استاندارد‌های زندگی، اقتصاد‌های در حال توسعه شاهد رشد تقاضا برای نفت خواهند بود.

بر اساس پیش بینی‌های آرامکو، مصرف نفت ممکن است به ۱۰۴.۵ میلیون بشکه در روز برسد که بیش از انتظارات آژانس بین المللی انرژی است که تقاضا را ۱۰۲.۸ میلیون بشکه در روز برآورد کرده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر