26 فروردين 1399 - 07:55

چگونه از دریافت پیامک‌های بانکی انصراف دهیم؟

بسیاری از مشتریان با مراجعه به شعبه درخواست دریافت پیامک‌های بانکی را دارند، اما در برخی موارد مشتریان بانکی به دلایل شخصی درخواست انصراف دریافت پیامک را دارند؛ اما چگونه از دریافت پیامک‌ انصراف دهیم؟
کد خبر : ۱۱۳۲۵۲
پیامک

به گزارش ایبِنا، بهترین راهکار برای انصراف این پیامک ها ارائه درخواست از درگاه‌های غیر حضوری از جمله اینترنت بانک، درگاه اینترنتی کارت ، تلفن بانک و موبایل بانک  یا مراجعه به شعبه است. بانک‌ها خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که برای هر کدام از این خدمات، هزینه‌ای متناسب با آن و پس از تعیین بانک مرکزی از مشتریان دریافت می‌کنند. یکی از خدماتی که بانک‌ها به مشتریان خود می‌دهند و اغلب مشتریان نظام بانکی از آن استفاده می‌کنند، ارسال پیامک‌ تراکنش‌های مالی افراد است که برای هر کدام از کارت‌های بانکی می‌توان این خدمت را فعال کرد.


هزینه سالانه ارسال این پیامک‌های بانکی


در حال حاضر، هزینه سالانه ارسال پیامک با جزیات محدود ۱۲ هزار تومان و هزینه ارسال پیامک با جزئیات کامل ۱۵ هزار تومان است که این هزینه ابتدای هر سال از حساب مشتریان بانکی کسر می‌شود و در صورتی که فردی تمایل به تمدید این خدمت را نداشته باشد، می‌تواند از آن انصراف دهد. در همین راستا، برخی بانک‌ها در نخستین ماه سال جاری این مبلغ را به صورت خودکار از حساب مشتریان خود کسر کرده و به آنها اعلام کرده‌اند که برای انصراف از این خدمت، به بانک مراجعه کرده و انصراف خود را اعلام کنند.


با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و اینکه شعب بانکی یکی از مکان‌های عمومی خطرناک در زمینه انتقال ویروس کرونا است، مهم است که مراجعه به شعب بانکی به حداقل برسد و در همین خصوص برخی از مشتریان بانکی نسبت به این موضوع که باید به بانک مراجعه کنند، ابراز نارضایتی کرده‌اند.


نحوه انصراف از دریافت پیامک‌های بانکی


برای لغو پیامک‌های بانکی الزامی به حضور در شعبه نیست و مشتریان نظام بانکی می‌توانند از طریق درگاه‌های غیر حضوری از جمله اینترنت بانک، درگاه اینترنتی کارت، تلفن بانک و موبایل بانک  نیز از دریافت این خدمات انصراف دهند؛ لازم به ذکر است، مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند با ارسال عدد یک به شماه پیامک ۱۰۰۰۶۴۱۴۰  علاوه بر استفاده از خدمات غیر حضوری و مراجعه به شعب، انصراف خود را از دریافت پیامک اعلام کنند.


از آنجایی که تمامی بانک‌ها در حال گسترش بانکداری الکترونیک بوده و در تلاش هستند با رشد این فضا، مراجعات حضوری مشتریان به شعب بانکی را کاهش دهند، لذا مشتریان بانکی برای انصراف از هرگونه خدمات بانک‌ها می‌توانند از طریق اینترنت بانک نیز اقدام کنند و با انصراف از خدمت موردنظر، هزینه آن را نیز پرداخت نکنند.


ارسال‌ نظر