به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در بیانیه ای گفت: ما نگران این موضوع هستیم که گوگل باعث شده باشد رقابت برای شرکت های فعال در زمینه خدمات تبلیغات آنلاین دشوارتر شده باشد.
وستاگر در ادامه تاکید کرد که این شرکت آمریکایی "تقریباً در تمام سطوح زنجیره تامین برای تبلیغات نمایش آنلاین" حضور داشته است ، چرا که اطلاعاتی را که برای تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار می گرفت، جمع آوری می کرد، فضای تبلیغاتی را می فروخت و همچنین به عنوان واسطه نیز در تبلیغات آنلاین فعالیت می کرد.
این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای ارزیابی محدودیت های اعمال شده توسط گوگل بر توانایی تبلیغ کنندگان، ناشران و سایر اشخاص ثالث در دسترسی به داده های مربوط به هویت کاربر و رفتار کاربر است.
این تحقیقات به لیستی از تحقیقات و جریمه هایی که طی سالهای اخیر در فضای نظارتی اتحادیه اروپا علیه گوگل رخ داده است، اضافه می شود. اوایل ماه جاری میلادی، ناظر رقابت فرانسه به دلیل سوءاستفاده از قدرت بازار خود در صنعت تبلیغات آنلاین، گوگل را ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۲ میلیون دلار) جریمه کرد.