02 فروردين 1403 - 13:36

رشد ۴۴ درصدی ترانزیت جاده‌ای و افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری

رشد ۴۴ درصدی ترانزیت جاده‌ای و افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری
تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور در دولت سیزدهم با ۱۰۰ درصد رشد به ۶۴۷ هزار و ۱۸۹ فروند رسید.
کد خبر : ۱۶۱۵۶۴

به گزارش ایبنا؛ مجموع جابه‌جایی بار و مسافر ریلی در ‌دولت سیزدهم به ۱۰۱ میلیارد تن‌کیلومتر + نفر‌کیلومتر رسید که افزایش ۷ درصدی را ثبت کرد.در بخش حمل بار بین‌المللی ریلی، ۸۳۶۹ تن بار در طول فعالیت دولت سیزدهم جابه‌جا شد که‌ رشد ۲۸ درصدی داشت.‌۳۵۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی در دولت سیزدهم نوسازی، بازسازی و توسعه یافت که نسبت به سال قبل از آن ۱۶۰ درصد افزایش دارد.


ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی ۷۰۰ هزار TEU افزایش یافت


در دولت سیزدهم ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی ۲۲ میلیون تن افزایش یافت همچنین ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی ۷۰۰ هزار TEU افزایش یافت.‌پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر نیز بالاخره تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.


۱۱ پروژه بزرگ عمرانی ریلی و آزادراهی به سرانجام رسید


یازده پروژه عمرانی بزرگ در بخش زیرساخت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که در این باره می‌توان به آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، راه‌آهن زاهدان-خاش به طول ۱۵۴ کیلومتر، راه‌آهن همدان-سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر، آزادراه منجیل-رودبال به طول ۸ کیلومتر و خط ریلی بستان‌آباد-خاوران به طول ۴۴ کیلومتر اشاره کرد.


پروازهای عبوری از آسمان کشور ۲ برابر شد


در طول فعالیت دولت سیزدهم، اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین‌المللی ۱۳۴ هزار نفر افزایش یافت، همچنین تعداد پروازهای عبوری به ۶۴۷ هزار و ۱۸۹ فروند رسید که افزایش ۲ برابری داشت.تا بهمن ۱۴۰۲ تعداد ۷۰ فروند هواپیما و بالگرد به ناوگان هوایی کشور وارد و ۳۱ دستگاه موتور هواپیما در داخل تعمیر شد.در این مدت ۳ فروند هواپیمای atr ‌و یک فروند ایرباس ۳۱۹ ‌به چرخه عملیاتی بازگشت.


رشد ۴۴ درصدی ترانزیت جاده‌ای


در بخش جاده‌ای رشد ۴۴ درصدی ترانزیت و حذف ۱۷۰۰ نقطه پرحادثه در طول فعالیت ‌دولت سیزدهم محقق شد، در این مدت ۸۷۵۱ کیلومتر راه روستایی‌و ۲۲۴۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شد که شامل ۶۸۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵۹ کیلومتر بزرگراه است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر