رژیم صهیونیستی ۵۶ درصد از سرمایه گذاری خارجی را از دست داد

رژیم صهیونیستی ۵۶ درصد از سرمایه گذاری خارجی را از دست داد
صادرات رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه تاکنون ۳۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۶۴۵۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، در گزارشی در مجله فرانسوی لو پوینت آمده است که تصمیم برای حذف شرکت‌کنندگان اسرائیلی از نمایشگاه دفاعی یوروساتوری- همراه با لغو قرارداد‌های شرکت‌ها در پس‌زمینه فراخوان برای تحریم - باعث شوک در رژیم صهیونیستی شد.

دانیل کریگل نویسنده در گزارش منتشر شده خود اضافه کرد که حذف غرفه داران اسرائیلی از نمایشگاه یوروساتوری که در ۳۱ ماه مه اعلام شد، شوک شدیدی را در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد، زیرا این اقدام اصلاً انتظار نمی‌رفت.

به نوشته این مجله فرانسوی، جدای از بعد سیاسی-دیپلماتیک آن، این موضوع بخشی از انزوای فزاینده رژیم صهیونیستی در جامعه بین المللی را تشکیل می‌دهد.

این موضوع البته به گفته این مجله مربوط به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و خسارات جانی جانی آن به طرف فلسطینی است که دست کم ۳۵۰۰۰ شهید را شامل می‌شود.

این رژیم به‌عنوان تنها مقامی که از دید افکار عمومی ناشنوا شده بود، خیلی سریع با تحریم فرهنگی و دانشگاهی مواجه شد و امروز این نپذیرفتن رژیم صهیونیستی بر اقتصاد آن نیز تأثیر گذاشته است.


نویسنده توضیح داد که فهرست دشواری‌ها به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا ما باید کاهش ۳۳ درصدی صادرات را نیز در نظر بگیریم و این به معنای از دست دادن فرصت‌های بسیاری است؛ و اگر اروپا به تهدید خود مبنی بر لغو یا تعلیق توافقنامه ارتباط با رژیم صهیونیستی عمل کند، ممکن است موضوع بدتر شود.

در نهایت نمی‌توان از کاهش رتبه اعتباری توسط مودیز و استاندارد اند پورز چشم پوشی کرد و هر دو آژانس آمریکایی این رتبه را با عبارت «انتظارات منفی» ضمیمه کرده اند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر