علاقه سومالی به گسترش همکاری با روسیه

علاقه سومالی به گسترش همکاری با روسیه
سفیر روسیه در جیبوتی و سومالی گفت: «سومالی به گسترش همکاری‌های چندجانبه با روسیه علاقه نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۶۴۷۸۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، میخائیل گولوانوف، سفیر روسیه در جیبوتی و سومالی، می‌گوید که موگادیشو مشتاق گسترش همکاری با روسیه در بسیاری از زمینه‌ها است و خاطرنشان می‌کند که مقامات سومالی از جذب تجار روسی حمایت می‌کنند و معتقدند که پول سرمایه گذاری شده در بلندمدت نتیجه خواهد داد.


وی در گفتگو با خبرگزاری روسی «تاس» گفت: «سومالی‌ها دوران همکاری شدید شوروی و سومالی را با نوستالژی یاد می‌کنند و به سطح بالای تعامل در زمینه‌های مختلف پس از استقلال این کشور اشاره می‌کنند».


وی افزود: در تماس با سفارت، شرکای سومالیایی تایید می‌کنند که از نقش کشورمان در صحنه بین‌المللی، در حفظ ثبات جهانی و سیاست خارجی آن بر اساس اصول ایجاد گفت‌وگوی محترمانه و عدم مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها بسیار قدردانی می‌کنند.



به گفته گولوانوف، "طرف سومالیایی از جذب بازرگانان روسی برای تجارت در این کشور حمایت می‌کند و معتقد است که پول سرمایه گذاری شده در دراز مدت نتیجه خواهد داد. "


گولوانوف خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن پتانسیل عظیم هیدروکربن‌ها (نفت و گاز) و ذخایر خاکی کمیاب در جمهوری فدرال سومالی در آینده مفید است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر