به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از China Daily، تحلیلگران بازار و مدیران اجرایی کسب و کار اعلام کردند: اقدامات اصلاحی مداوم چین، نیروی محرک تازهای به رشد اقتصادی آن تزریق و فرصتهای بیشتری را برای سرمایهگذاری و رونق شرکتهای چند ملیتی در این کشور ایجاد میکند. همچنین تلاشهای سریع چین برای پرورش نیروهای مولد با کیفیت جدید، همراه با تحول و ارتقاء صنعتی این کشور، تجارت و سرمایهگذاری جهانی را تسهیل کرده و کسب و کارهای جهانی را در این کشور سودآور خواهد کرد.
این سخنان پس از آن مطرح شد که چین متعهد به تعمیق اصلاحات برای مدیریت بهتر سرمایهگذاری خارجی شد.
طبق متن «تصمیمنامه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در مورد تعمیق بیشتر اصلاحات برای پیشبرد جامع نوسازی چینی» که روز یکشنبه منتشر شد، چین محدودیتهای سرمایهگذاری خارجی در بخش تولید را به طور کامل حذف کرده و گشایش گستردهتر بخشهایی مانند مخابرات، اینترنت، آموزش، فرهنگ و بهداشت را ترویج خواهد کرد.
چن ونلینگ، اقتصاددان ارشد مرکز مبادلات اقتصادی بینالملل چین در پکن، گفت: دور جدید اصلاحات اقتصادی چین، رفتار حمایتگرایانه برخی از دولتهای محلی را به طور مؤثر مهار میکند، سیستم زنجیره تأمین جهانی را تقویت کرده و همافزایی نزدیکتری بین سرمایهگذاری خارجی و توسعه اقتصادی کشور ایجاد میکند.
دنیس دپو، مدیرعامل جهانی مشاوره بازار Roland Berger، گفت: هدف از اصلاحات در بخش اقتصادی چین و توسعه نیروهای مولد با کیفیت جدید، افزایش بهرهوری از طریق نوآوری است.
وی افزود: این امر به نوبه خود مصرف داخلی را افزایش داده و رشد اقتصادی را بیشتر تحریک میکند.
ژانگ چاندی، معاون رئیس بخش چین در شرکت دکتلون گفت: این شرکت تولیدکننده و خرده فروش لوازم ورزشی فرانسوی قصد دارد تا دو سال آینده، سالانه ۲۰ تا ۳۰ فروشگاه جدید در چین افتتاح کند.
چین در حال حاضر سهم ۴۴ درصدی از حجم تجارت جهانی دکتلون را دارا است که یکی از معدود بازارهای جهانی است که در زمینه تولید، لجستیک، طراحی محصول و خرده فروشی مهارت دارد.
ژانگ افزود: اقدامات مداوم چین برای گشایش درها، مزایای متعددی برای شرکتهای خارجی به همراه داشته است. این نه تنها دسترسی به بازار گستردهتری را فراهم میکند، بلکه به سادهسازی رویههای اداری و بهبود کارایی خدمات نیز کمک میکند.
محمد العجلان، رئیس شورای بازرگانی سعودی-چینی اظهار کرد: چین تلاشهای قابل توجهی برای کمک به شرکتها، به ویژه تولیدکنندگان کوچک و متوسط، برای دستیابی به ارتقاء و تحول صنعتی مؤثر انجام میدهد که با تقویت جنبههای پیشرفته، هوشمند و سبز زنجیرههای صنعتی تولیدی در سراسر کشور، فرصتهای قابل توجهی را برای سرمایهگذاران جهانی فراهم میکند.
اولیور گیرزبرگ، معاون ارشد و مدیر ارشد عملیات چین در گروه لوازم خانگی BSH، یک تولیدکننده آلمانی با ۱۱۰۰۰ کارمند در این کشور، گفت: محیط کلی کسب و کار در چین، خلاقیت و نوآوری این شرکت و توسعه آن در سطح جهانی را تقویت کرده است.
گیرزبرگ با اشاره به تلاشهای پرشور چین برای تقویت نوآوری خاطرنشان کرد: بخشهای دیجیتال و هوش مصنوعی پرشتاب چین با استراتژی رشد این شرکت همسو است و اکنون بیش از هر زمان دیگری، مشتاق هستیم از این عوامل برای دستیابی به موفقیت جهانی استفاده کنیم.
بر اساس دادههای وزارت بازرگانی، چین در نیمه اول سال شاهد تأسیس ۲۶۸۷۰ شرکت سرمایهگذاری خارجی جدید بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴.۲ درصد افزایش یافته است.
این وزارتخانه بر ادامه ترویج گشایشها، بهبود فضای کسب و کار و همچنین تضمین برابری رفتار با شرکتهای داخلی و خارجی تأکید کرد.