بحران برق در لبنان به تاسیسات حیاتی رسید

بحران برق در لبنان به تاسیسات حیاتی رسید
لبنان از دهه ۱۹۹۰ از بحران در بخش برق رنج می‌برد.
کد خبر : ۱۶۵۹۵۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، احمد الخلیل شهروند لبنانی با ابراز نارضایتی از تصمیم قطعی برق همه مناطق می‌گوید: «قطع برق بخشی جدایی ناپذیر از برنامه روزانه ما است. وی به الجزیره نت افزود: «این خاموشی یادآوری دیگری از رنج مداوم ما از بحران انرژی برای سال‌هاست و بحران‌ها در لبنان پایان نمی‌یابد.»

تصمیم "شرکت برق لبنان" برای قطع برق تمام مناطق لبنان، از جمله تأسیسات حیاتی مانند فرودگاه، بنادر، پمپ‌های آب و زندان ها، برای خیابان لبنان تعجب آور نبود و از ابتدای هفته انتظارات حاکی از احتمال وقوع این سناریو وجود داشت.

در حالی که مقامات ذیربط از جمله دولت و وزارتخانه‌های انرژی و دارایی، علاوه بر بانک لبنان و برق لیبان نتوانستند از قطعی کامل برق جلوگیری کنند، و "شرکت برق لبنان" در بیانیه‌ای اعلام کرد که آخرین واحد‌های تولیدی در نیروگاه زهرانی، یکی از نیروگاه‌های مهم کشور، به دلیل... تمام شدن سوخت متوقف شده است.

این بیانیه می‌افزاید که قطعی تاسیسات عمده کشور از جمله فرودگاه بین المللی رفیق حریری، بندر بیروت، زندان ها، تاسیسات بهداشتی و پمپاژ آب آشامیدنی را تحت تاثیر قرار داده است.

در این بیانیه تایید شده است که این شرکت به محض در دسترس قرار گرفتن سوخت، واحد‌های تولیدی را راه اندازی مجدد خواهد کرد و به تدریج تامین برق را مانند گذشته از سر خواهد گرفت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر