29 شهريور 1403 - 09:40

چرا بازار‌های اسرائیل از اخراج گالانت می‌ترسند؟

چرا بازار‌های اسرائیل از اخراج گالانت می‌ترسند؟
بر اساس گزارشی که پلتفرم اقتصادی اسرائیل «گلوبز» منتشر کرده، بورس تل آویو و بازار ارز از روز گذشته شاهد کاهش معاملات خود بوده اند.
کد خبر : ۱۶۶۷۶۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، به گزارش گلوبز، این وخامت در سایه افزایش ترس از تغییرات سیاسی رخ داد، زیرا گزارش‌ها حاکی از احتمال برکناری یوآو گالانت وزیر دفاع و جایگزینی او با گیدئون سار، رئیس حزب امید نو بود.

قبل از انتشار این گزارش ها، شِکِل در برابر دلار آمریکا ۰.۵ درصد کاهش داشت، اما با گذشت روز این کاهش به ۱ درصد بدتر شد.

در بازار سهام، «شاخص تل آویو ۳۵» پس از این گزارش‌ها بیش از ۱ درصد سقوط کرد، اگرچه در دوره‌های صبح روند صعودی داشت.

این روند منفی امروز نیز ادامه یافت، زیرا شاخص ۰.۶۵ درصد کاهش یافت و شِکِل در برابر دلار آمریکا و یورو نیز اندکی کاهش یافت.

یوناتان کاتز، اقتصاددان ارشد Leader Capital Markets، می‌گوید: برکناری وزیر دفاع این ارزیابی را تقویت می‌کند که ما به توافق آتش‌بس در غزه نخواهیم رسید و ممکن است کمپین دیگری را در شمال آغاز کنیم که ممکن است منجر به کاهش رتبه اعتباری و در نتیجه کاهش در بازار سهام شود.


کاتز افزود که احتمال افزایش سطح خطرات در اسرائیل باعث نگرانی سرمایه گذاران می‌شود و این تغییر احتمالی وزیر ممکن است به افزایش وضعیت عدم اطمینان کمک کند.


هرج و مرج سیاسی
به نوبه خود، یوسی فرانک، رئیس بخش مدیریت ریسک مالی در انرژی فاینانس، گفت: «برکناری گالانت توسط سرمایه گذاران به عنوان هرج و مرج سیاسی تلقی می‌شود و احتمال جنگ در لبنان را افزایش می‌دهد.


وی افزود: آنچه در بازار اتفاق می‌افتد چیزی نیست جز فعالیت دلالانی که روی سردرگمی شرط بندی می‌کنند.


وی ادامه داد: هیچکس به جز آن‌ها دلار نمی‌خرند، موسسات مالی می‌فروشند، صادرکنندگان می‌فروشند و CPI باید ارزش شِکِل را تقویت می‌کرد، اما وقتی بازار در آشفتگی است، همه می‌توانند کاری را که می‌خواهند انجام دهند. خواستن. "


این آشفتگی در بازار‌ها مصادف با ادامه جنگ غزه است که باعث افزایش عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی در اسرائیل می‌شود.

این تحولات نشان دهنده نگرانی‌های فزاینده در مورد ثبات مالی در اسرائیل، با توجه به فشار‌های سیاسی و امنیتی مداوم است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر