وضعیت مالیات بر بانک‌ها در رژیم صهیونیستی چگونه است؟

وضعیت مالیات بر بانک‌ها در رژیم صهیونیستی چگونه است؟
بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دنبال کاهش هزینه‌ها و نظارت بر هزینه‌های وزارت دفاع است.
کد خبر : ۱۶۶۹۴۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، طبق گزارش روزنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی گلوبس، پیش‌نویس قانون ترتیبات اقتصادی که قرار است به بودجه ۲۰۲۵ اسرائیل ضمیمه شود شامل مالیات‌های جدید نمی‌شود، اما پیشنهاد‌هایی مانند مسدود کردن براکت‌های مالیات بر درآمد و حقوق بازنشستگی و پاداش بیمه ملی به طور جداگانه تبلیغ می‌شود.

بر اساس آنچه این روزنامه گزارش داد، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی این پیش نویس قانونی را صادر کرد که شامل اصلاحاتی است که برای سال آینده برنامه ریزی شده است، از جمله اقداماتی در زمینه‌های مالی، املاک و مستغلات، شرکت‌های دولتی و غیره.

این پروژه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای را برای مطالعه اعمال مالیات ویژه بر بانک‌ها در سال ۲۰۲۶ به دلیل سود بالای آنها، پس از کسر ویژه‌ای که در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بر آن‌ها اعمال شد، به مبلغ ۲.۵ میلیارد شِکِل (۶۶۱.۳۷ میلیون دلار) است.

بندر اشدود؛ تنها بندر باقی مانده در رژیم صهیونیستی


وزارت دارایی در نظر دارد تا بندر اشدود را خصوصی کند، کمیته مشترک وزارتی برای تشویق به فروش سهام این بندر، ظرف ۶۰ روز به وزیر همکاری‌های منطقه‌ای ارائه خواهد کرد این پیشنهاد ظرف مدت ۹۰ روز به کمیته خصوصی سازی ارائه خواهد شد.

پیش‌نویس قانون ترتیبات اقتصادی همچنین پیشنهاد می‌کند که وزیر اجازه دخالت در تقسیم سود شرکت‌های دولتی را ندهد و پیشنهاد می‌کند قانون شرکت‌های دولتی به منظور ساده‌سازی توزیع سود به نهاد‌های اسرائیلی اصلاح شود.


مارس گذشته، مدیرعامل بندر اشدود، شائول اشنایدر، فاش کرد که برنامه‌ای برای خصوصی سازی این بندر که تنها بندر باقی مانده در رژیم صهیونیستی است که هنوز توسط دولت اداره می‌شود، وجود دارد.

بنادر رژیم صهیونیستی تحت تأثیر حملات حوثی‌ها در یمن قرار گرفتند، زیرا آن‌ها دوره‌های حمل و نقل را به دلیل مجبور شدن کشتی‌ها برای دور زدن قاره آفریقا از طریق مسیر دماغه راس الرجا به تاخیر انداختند.


هزینه رو به رشد


قابل توجه است که هزینه جنگ در غزه با وجود جبهه‌های جنگی متعدد در حال افزایش است، زیرا رژیم صهیونیستی در اوت گذشته کسری بودجه ۱۲.۱ میلیارد شِکِل (۳.۲۴ میلیارد دلار) را به ثبت رساند.

بر اساس گزارش وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، نسبت کسری به تولید ناخالص داخلی طی ۱۲ ماه تا اوت گذشته به ۸.۳ درصد در مقایسه با ۸ درصد در ماه قبل و در مقایسه با هدف ۶.۶ درصد برای کل سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

هزینه جنگ در غزه و پیامد‌های آن که در اکتبر گذشته آغاز شد، بالغ بر ۹۷ میلیارد شِکِل (۲۶ میلیارد دلار) بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر