09 مهر 1403 - 13:27
از ابتدای سال جاری تا ۹ مهر ماه؛

تأمین ارز واردات از ۳۴ میلیارد دلار گذشت

تأمین ارز واردات از ۳۴ میلیارد دلار گذشت
بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۹ مهر ۳۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و ... تأمین کرده است.
کد خبر : ۱۶۷۱۲۳

به گزارش ایبنا، بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۹ مهر ماه امسال ۳۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تأمین کرده است.

 

تأمین ارز واردات از ۳۴ میلیارد دلار گذشت


به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این مدت برای کالا‌های اساسی و دارو ۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار، برای خدمات ۸۳۰ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.

 

تأمین ارز واردات از ۳۴ میلیارد دلار گذشت


بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵ میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱ میلیارد و ۶۲۱ میلیون دلار ارز تأمین کرده است. شایان ذکر است بانک مرکزی در مجموع ۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالا‌های ضروری با قیمت ارزانتر تأمین کرده است.

 

تأمین ارز واردات از ۳۴ میلیارد دلار گذشت



این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار و در مجموع ۲۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار تأمین ارز صنایع صورت گرفته است.

این گزارش حاکی از آن است تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۵۷۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۲۱۴ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۹۰۶ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۷۹۳ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۸۷ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار، ۲۶۵ میلیون دلار، ۶۲۵ میلیون دلار، ۵۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۹ مهر ماه سال جاری دریافت کرده اند.

همچنین تا تاریخ ۹ مهر ماه، سایر صنایع ۷ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

 

تأمین ارز واردات از ۳۴ میلیارد دلار گذشت

 


گفتنی است، در روز دوشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۷۳۹ تومان، یورو با نرخ ۵۵ هزار و ۵۲۴ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۵۴۳ تومان مورد مبادله قرار گرفت. هم‌چنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومان، مبادله یورو با نرخ ۵۲ هزار و ۱۸۴ تومان و مبادله درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۲۹ تومان بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر