ایلان ماسک تاکسی و اتوبوس بدون راننده را به نمایش گذاشت

ایلان ماسک تاکسی و اتوبوس بدون راننده را به نمایش گذاشت
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت آمریکایی خودرو‌های الکتریکی تسلا، دو مدل تاکسی خودران و اتوبوس را معرفی کرد.
کد خبر : ۱۶۷۴۹۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، ایلان ماسک دو مدل تاکسی خودران و اتوبوس در کالیفرنیا به نمایش گذاشت.

ماسک گفت که این تاکسی سایبرکاپ از تسلا نام دارد و انتظار می‌رود تولید تجاری آن در سال ۲۰۲۶ با قیمتی بیش از ۳۰۰۰۰ دلار آغاز شود که قیمتی رقابتی حتی برای خودرو‌های برقی چینی است.

یک کلیپ ویدیویی منتشر شده توسط تسلا نشان می‌دهد که ماسک سوار بر یکی از سدان‌های دو در در حال حرکت به سمت صحنه است. او یک مفهوم آینده نگرانه از روبووان را ارائه کرد که به گفته او می‌تواند ۲۰ نفر را جابجا کند.

این رویداد در زمانی برگزار شد که فشار‌ها و محدودیت‌های بازاریابی علیه شرکت‌های خودروسازی چینی، هم از کانادا و هم اخیراً اتحادیه اروپا، که عوارض گمرکی تا ۴۵ درصد را بر خودرو‌های الکتریکی تولید شده در چین وضع کرده‌اند، افزایش یافته است.

ماسک گفت که خودرو‌های الکتریکی تولید شده توسط تسلا به زودی بدون نظارت قبلی صاحب وسیله نقلیه خودران خواهند بود، فناوری که او به تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها منتقل کرد.

ماسک اعلام کرد که دیگر نظارت مستمر هنگام رانندگی به دلیل توسعه سیستم‌های هوشمند به پایان خود نزدیک شده است.

او گفت: "شرکت انتظار دارد که بتواند به دارندگان خودرو‌های تسلا مدل ۳ و مدل Y در تگزاس و کالیفرنیا اجازه دهد تا در سال آینده نیازی به نظارت بر سیستم خودران نداشته باشند. "

ماسک به شرکت کنندگان گفت که مصرف کنندگان می‌توانند تا سال ۲۰۲۶ یک سایبرکاپ خریداری کنند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر