24 مهر 1403 - 12:09
سخنگوی دولت در پاسخ به ایبنا:

سعی می‌کنیم با برقراری انضباط مالی تورم را کاهش دهیم

سعی می‌کنیم با برقراری انضباط مالی تورم را کاهش دهیم
دولت سعی دارد با برقراری انضباط مالی و اتصال به منابع قابل حصول بتواند تورم و ناترازی‌ها را کاهش دهد.
کد خبر : ۱۶۷۶۰۴

فاطمه مهاجرانی؛ سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا اظهار داشت: دولت به شدت سعی دارد در همه امور از قول‌ها و وعده‌هایی که به زودی محقق نمی‌شود، پرهیز کند و باید گفت در طی سفر‌ها و اقدامات می‌توان به دستاورد‌ها رسید، استفاده از دارایی‌های نقدی بلوکه شده، حق طبیعی ایران است و با توجه به دیدار رییس کل بانک مرکزی و همتای قطری خود، در روند عملیاتی کردن آزادسازی منابعی که در قطر وجود دارد، تلاش می‌کنیم.


وی افزود: تورم در اقتصاد مثل یک بلای خانمان سوز است و طبیعتا هم ملت و هم دولت در صدد کاهش آن هستند.

مهاجرانی ادامه داد: در واقع دولت‌ها تلاش می‌کنند تا تورم کاهش یابد و اگر این موضوع به خروجی هم نمی‌رسد، دلایلی دارد که ما آنرا در دولت چهاردهم به خوبی مد نظر قرار دادیم. در همین راستا در دولت چهاردهم تلاش بر این است تا به منابع مطمئن و قابل حصول دسترسی داشته باشیم؛ یعنی همان منابعی که از تحقق آن اطمینان داریم.

 

وی گفت: ۳۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون دلار و در مجموع ۲۷ میلیارد دلار و ۸۱۱ میلیون دلار تامین ارز برای صنایع صورت گرفته است.


سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت برای بهبود وضعیت در بودجه، سعی خواهد کرد در بین مصارف و منابع بودجه، یک انضباط مالی ایجاد شود. به هر حال قسمتی از تورم ناشی از این ناترازی هاست که ما را مجبور می‌کند به سراغ راهکار‌های دیگری برای درست کردن ناترازی برویم که بعضا موجب تورم خواهد شد.

وی افزود: دولت سعی دارد با برقراری انضباط مالی و اتصال به منابع قابل حصول و همچنین صرفه جویی‌های لازم به سمتی برود تا ناترازی‌ها را کاهش داده و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری‌ها را بالا ببرد. مطمئنا این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند در رفع برخی موضوعات مثل کسر بودجه بسیار کارساز و موثر باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر