اقتصاد رژیم صهیونیستی به رغم کمک ۱۸ میلیاردی آمریکا آسیب دید

اقتصاد رژیم صهیونیستی به رغم کمک ۱۸ میلیاردی آمریکا آسیب دید
با وجود کمک ۱۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی، هزینه‌های جنگ همچنان تاثیر طولانی مدت بر اقتصاد این رژیم خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۷۷۸۴

به گزارش ایبنا؛ آسوشیتدپرس به نقل از گزارش پژوهشی از دانشگاه براون آمریکا، تأیید کرد ایالات متحده از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۱۷.۹ میلیارد دلار برای کمک نظامی به رژیم صهیونیستی هزینه کرده است.


در گزارش مذکور آمده است: جنگ‌های رژیم صهیونیستی گران است و پرداخت صورت‌حساب آن می‌تواند آن را مجبور به انتخاب‌های دشوار کند.


این خبرگزاری آمریکایی افزود: جنگ رژیم صهیونیستی علاوه بر تلفات جانی عظیمی که به بار آورده الله بسیار پرهزینه است.


آسوشیتدپرس تاکید کرد: هزینه‌های مالی زیاد و دردناک جنگ، نگرانی‌ها را در مورد تأثیر طولانی‌مدت جنگ بر اقتصاد رژیم صهیونیستی افزایش داده است.


در این گزارش تاکید شده، رژیم صهیونیستی ممکن است با کاهش سرمایه گذاری و افزایش مالیات‌ها مواجه شود، زیرا جنگ، بودجه‌های دولت نتانیاهو را تحت فشار قرار می‌دهد.


وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که با تشدید جنگ در نوار غزه و گسترش آن به لبنان و دیگر جبهه‌ها، کسری بودجه در سپتامبر گذشته به ۸.۸ میلیارد شکل (۲.۳۴ میلیارد دلار) رسید.


کسری بودجه رژیم صهیونیستی طی ۱۲ ماه گذشته منتهی به سپتامبر به ۸.۵ درصد تولید ناخالص داخلی رسید در حالی که، در طول ۱۲ ماه منتهی به آگوست به ۸.۳ درصد رسیده بود در مقایسه با هدف ۶.۶ درصدی که برای کل سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی قول داده بود به آن پایبند شود.


افزایش کسری بودجه رژیم صهیونیستی به ۸.۵ درصد به دلیل افزایش هزینه‌های نظامی و غیرنظامی برای تأمین مالی جنگ است و کسری بودجه برای ششمین ماه متوالی بالاتر از هدف سالانه تعیین شده توسط دولت یعنی ۶.۶ درصد است.


قابل ذکر است که در سال ۲۰۲۳ کسری بودجه رژیم صهیونیستی ۴.۲ درصد بوده و این رژیم در نظر داشت در سال آینده آن را به ۴ درصد کاهش دهد که دور از ذهن به نظر می‌رسد. مراکز پژوهشی اقتصادی رژیم صهیونیستی هزینه‌های جنگ غزه را با احتساب هزینه‌های غیرمستقیم تا ۱۲۰ میلیارد دلار تخمین زدند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر