01 آبان 1403 - 09:43

استاد روس: بریکس، «نهاد دموکراتیک» در برابر «باشگاه دیکتاتوری» گروه ۷ است

استاد روس: بریکس، «نهاد دموکراتیک» در برابر «باشگاه دیکتاتوری» گروه ۷ است
استاد دانشگاه پلخانوف گفت: بریکس امروز در جهان به عنوان یک نهاد باز، دموکراتیک در مقابل باشگاه دیکتاتوری گروه ۷ شناخته می‌شود.
کد خبر : ۱۶۷۸۲۲

به گزارش ایبنا، پاول ترلیانسکی سه شنبه در آستانه آغاز به کار شانزدهمین اجلاس سران بریکس افزود: مبنای همکاری در بریکس یعنی خودداری از پرداخت به یورو نیز رسماً در مقابل مفهوم اقتصادی اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

این دکترای اقتصاد با بیان اینکه انتظار می‌رود مقامات ارشد صربستان و ترکیه در مورد پیوستن به بریکس، درخواست‌هایی را همزمان با اجلاس سران این گروه مطرح کنند، گفت: این اظهارات، یک پیام روشن برای آن دسته از کشور‌های اروپایی است که تلاش دیگر کشور‌ها را برای پیوستن به اتحادیه اروپا کُند می‌کنند.

مأموریت اصلی اجلاس سران، پایان دادن به هژمونی غرب است

ترلیانسکی در بخش دیگری از این گفتگو گفت: مأموریت اصلی نشست سران گروه بریکس در کازان، پایان دادن به هژمونی سیاسی و اقتصادی غرب است.

وی افزود: یکی از مهمترین پیام‌هایی که اجلاس سران گروه بریکس مخابره خواهد کرد، اظهارنظر‌های رهبران این گروه در زمینه بسط دادن جدی مفهوم ارز مشترک خواهد بود و یا اینکه در گام اول، کشور‌ها دلار را در پرداخت‌های بین‌المللی کنار بگذارند و به سمت و سوی سیستم‌های تسویه حساب بدون دلار بر اساس ارز‌های ملی گام بردارند.

وی اظهار داشت: شاید بتوان این انتظار را نیز داشت که کشور‌های اسلامی عضو گروه بریکس، نظام بانکداری اسلامی را به عنوان جایگزینی برای سیستم بانکی غربی پیشنهاد دهند.

معاون بخش تحول دیجیتال دانشگاه اقتصادی پلخانوف روسیه همچنین گفت: بریکس در اجلاس کازان تلاش خواهد کرد که استاندارد‌های معاملات خارجی کشور‌های عضو را بر اساس سیستم پرداخت جدید بریکس همخوان کند و از نظام مالی تحت فشار سیاسی غرب فاصله گیرد.

این استاد دانشگاه گفت: انتظار می‌رود ایجاد شبکه‌ای از بانک‌های تجاری فعال در سطح بین المللی با کارکرد تسویه حساب با ارز‌های محلی، توسعه سازوکار‌ها برای معاملات مستقیم بین بانک‌های مرکزی کشور‌های بریکس، ایجاد یک بورس تخصصی بین المللی بریکس برای تجارت متقابل نفت، گاز طبیعی، محصولات کشاورزی و کود‌ها و فلزات ارزشمند نیز در اجلاس سران بریکس مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.
منبع:ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر