اجلاس بریکس در روسیه با هدف افزایش تجارت با ارز‌های ملی آغاز شد

اجلاس بریکس در روسیه با هدف افزایش تجارت با ارز‌های ملی آغاز شد
فعالیت‌های اولین روز اجلاس بریکس دیروز سه شنبه در شهر کازان روسیه برگزار شد و تا ۲۴ اکتبر ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۷۸۵۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، اولین روز اجلاس سران بریکس در شهر کازان روسیه آغاز شد، جایی که شرکت کنندگان در مورد ایجاد یک پلت فرم پرداخت دیجیتال و راه‌های افزایش تجارت با ارز‌های ملی بحث کردند.


این اجلاس با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان برگزار شده و ۳۶ کشور از جمله ۲۲ کشور در سطح روسای جمهور و رهبران ۶ سازمان بین المللی در آن شرکت دارند.

در شانزدهمین اجلاس بریکس قرار است نتایج ریاست روسیه بر این گروه که شامل ۱۰ کشور، ۳ کشور عربی است، جمع بندی شود. این اولین اجلاس پس از پیوستن پنج کشور جدید به گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ است.

روسیه امسال ریاست گروه بریکس را برعهده دارد و در این مدت مسکو سه اولویت: سیاست و امنیت، همکاری در اقتصاد و مالی، و تبادلات انسانی و فرهنگی. را تعیین کرده و همچنین بیش از ۲۰۰ رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را سازماندهی کرده است تا راه‌های اجرای همکاری بیشتر بین کشور‌های بریکس را افزایش دهد.

انتظار می‌رود شرکت کنندگان در مورد ایجاد یک پلتفرم پرداخت دیجیتال برای بریکس، معروف به "پل بریکس"، و راه‌های افزایش تجارت با ارز‌های ملی بحث کنند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر