06 بهمن 1403 - 14:27
با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران رقم خورد:

مجوز فعالیت ۶۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور صادر شد

مجوز فعالیت ۶۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور صادر شد
سازمان توسعه تجارت با هدف تسهیل تجارت خارجی، بازارسازی و بازاریابی محصولات مجوز تاسیس ۶۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور را صادر کرد.
کد خبر : ۱۷۱۱۴۵

به گزارش ایبنا، مراکز تجاری یکی از ابزار‌های سازمان توسعه تجارت برای کمک به بخش خصوصی است تا آنها بتوانند روابط تجاری خود را با دنیا، تنظیم کنند؛ به نظر می‌رسد پشتیبانی‌های معنوی سازمان توسعه تجارت از این مراکز قابلیت آنها را در رایزنی، شبکه‌سازی و نفوذ در بازار‌های هدف افزایش داده است.

مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران عراق جز ۵ مقصد نخست صادراتی ایران است از این فعالیت مراکز تجاری باهدف توسعه تجارت در این کشور دارای اهمیت فراوان است.

مرتضی هدایتی مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در عراق نجف اشرف با اشاره به اعزام هیات‌های تجاری به نجف، گفت: برنامه‌ریزی برگزاری بزرگترین فروم تجاری در کربلا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که این موضوع با همکاری کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در کربلا اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، ۴ استان ایران به میزبانی دو اتاق بازرگانی کربلا و نجف در چند بخش صنعت ساختمان، کشاورزی، لوازم خانگی، دکوراسیون، مواد غذایی هیات تجاری به عراق اعزام خواهد شد.

نمایشگاه دائمی ایران در عراق ایجاد می‌شود

مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در عراق نجف اشرف با بیان اینکه مقدمات فعال سازی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در عراق فراهم شده است گفت: همچنین قرارداد ۱۰ هزار متر فضای فیزیکی برای ایجاد نمایشگاه دائمی ایران در عراق بسته شده است و اکنون در حال دریافت مجوز‌های قانونی آن هستیم.

هدایتی با بیان اینکه جذب مخاطبان ایران اکسپو ۲۰۲۵ در دستور کار مرکز تجاری ایران در نجف قرار گرفته است، افزود: تلاش داریم تجار و بازرگانان در این رویداد شرکت کنند تا در نهایت نتیجه بازدید آنها از این رویداد منتهی به عقد قرارداد شود.

مدیر مرکز تجاری ایران در عراق نجف اشرف با اشاره به راه‌اندازی ۴۰۰ شرکت خدمات مشاوره تجاری در عراق، تصریح کرد: راه‌های ورود به این بازار را باید بررسی کنیم؛ شناخت بازار عراق دارای اهمیت است از این‌رو شرکت و بازدید از نمایشگاه‌های این کشور ضروری است.

وی اضافه کرد: چهل و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بغداد که از ۱۳ تا ۱۹ بهمن برگزار می‌شود، فرصتی برای آشنایی فعالان و تولیدکنندگان ایرانی با نیاز‌های بازار عراق به شمار می‌رود.

وی برگزاری یا کمک به حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، طراحی نشست‌های تجاری، اعزام و پذیرش هیات تجاری، کمک به ثبت شرکت، ثبت برند و تنظیم اسناد و قرارداد‌های تجاری را از دیگر وظایف مراکز تجاری ایران دانست.

ارسال‌ نظر