به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، کانون جوانه ها به عنوان دستاوردی کم نظیر در حوزه آموزش بانکداری و مفاهیم اقتصادی به کودکان و نوجوانان، به خوبی جای خود را میان مشتریان بانک ملی ایران باز کرده است.
این کانون که در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد، با استفاده از ابزارهای متنوع و متعدد از جمله بازی، داستان، مسابقه و جشنواره تا کنون توانسته بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار نفر را به خود جذب کند.
این کانون فعالیتهای خود را توسعه داده و تا کنون سه عنوان کتاب با هدف آموزش مفاهیمی چون پس انداز، برنامه ریزی مالی، اولویت در خرید، اهمیت و نقش حساب های قرض الحسنه و نیز بانکداری الکترونیک منتشر کرده است.
ارائه تسهیلات با انجام بازی های سرگرم کننده به مخاطبان کودک و نوجوان و نیز ایجاد یک شعبه در شهر مشاغل کاربازیا که اعضای کانون را از نزدیک با کارکردها و فعالیتهای بانک و کارکنان آن آشنا میکند، جزو اقداماتی محسوب می شود که به خوبی مورد استقبال خانواده ها و نیز اعضای کانون قرار گرفته است.
ایده به روزرسانی «قلک های پس انداز» که یک ابزار قدیمی مالی و پرکاربرد و پرطرفدار در میان کودکان سال های پیش بود، به ایجاد و راه اندازی کانون جوانه های بانک ملی ایران منجر شد که اکنون خود رکنی از فعالیت های بانک است.
این روند با توسعه بیشتر فعالیت های کانون ادامه خواهد یافت و در آینده، فعالیت های تازه تری در آن نمایان خواهد شد.