به گزارش ایبِنا؛ سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک مرکزی و در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان و تسهیل در انجام فرآیندهای مالیاتی ثبتنام و اتصال دستگاههای کارت خوان و درگاههای اینترنتی، ضمن اخذ اطلاعات کلیه ابزار پرداختها (دستگاهای pos و درگاههای اینترنتی) از بانک مرکزی، امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات آنها را از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک به آدرس My.tax.gov.ir برای مودیان محترم فراهم نموده است؛ لذا از این پس مؤدیان محترم مالیاتی میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی فوق، بخش پایانههای فروش اطلاعات مذکور را مشاهده نموده و نسبت به الصاق دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی خود به پروندههای موجود یا ایجاد پرونده جدید و یا درخواست غیرفعالسازی دستگاههای مطروحه اقدام نمایند.
پیادهسازی این امکان گام بلندی در رفع مشکلات مؤدیان و سیستمی نمودن فرآیند ثبتنام مودیان میباشد.
بدیهی است اتصال ابزار پرداختهای هر مودی به پرونده مالیاتی مربوطه موجب افزایش شفافیت و به منظور اقدامات اولیه برای اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان میباشد.