به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، آژانس چینی شین هوا به نقل از سخنگوی وزارت بازرگانی چین، شو جوتینگ، گفت که ارزش معاملات تجارت الکترونیک چین در سال ۲۰۲۲ به ۴۳.۸۳ تریلیون یوان (حدود ۶.۱۷ تریلیون دلار آمریکا) رسیده که این رقم بالاتر از ۳۱.۶۳ تریلیون یوان ثبت شده در سال ۲۰۱۸ است.
شو اشاره کرد که خرده فروشی آنلاین کالاهای فیزیکی بیش از ۲۵ درصد از کل خرده فروشی کالاهای مصرفی کشور را تشکیل میدهد و افزود که بخش تجارت الکترونیک به موتور جدیدی برای تحول دیجیتال تبدیل شده است.