بلومبرگ: جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را با نرخ تورم بی سابقه مواجه کرد

بلومبرگ: جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را با نرخ تورم بی سابقه مواجه کرد
روزنامه آمریکایی "بلومبرگ" فاش کرد که جنگ غزه چه میزان بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأثیر منفی گذاشته است.
کد خبر : ۱۶۴۱۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه آمریکایی «بلومبرگ» فاش کرد که «رژیم صهیونیستی» به دلیل ادامه جنگ بیش از ۸ ماهه در نوار غزه و تشدید تنش‌ها در مرز شمالی فلسطین اشغالی با نرخ‌های بی‌سابقه تورم و افزایش قیمت‌ها مواجه است.

به نوشته این روزنامه، با فرار ده‌ها هزار نفر از مناطق نزدیک مرز با نوار غزه و مرز شمالی پس از جنگ در غزه، موجودی مسکن یک شبه تقریباً ۵ درصد کاهش یافت.


این روزنامه ادامه داد که پس از ماه‌ها گذراندن در اتاق‌های هتل، تعدادی از شهرک نشینان تخلیه شده شروع به اجاره خانه کردند در حالی که رژیم صهیونیستی در حال حاضر شاهد کمبود قابل توجهی در تامین مسکن است.


این روزنامه جنگ جاری را "بدترین جنگی که رژیم صهیونیستی در نیم قرن اخیر به راه انداخته است" توصیف کرد و افزود که این جنگ منجر به یک سری واکنش‌های تورمی شد که اخیراً آشکار شده است و بسیاری خواهان کمک برای رهایی از این کابوس تورمی شده اند. همچنین خشم عمومی نسبت به پیامد‌های وضعیت امنیتی و اقتصادی افزایش یافته است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که شوک اولیه به مخارج مصرف‌کننده در «رژیم صهیونیستی» به حدی بود که با وجود آشفتگی‌هایی که اقتصاد شاهد آن بود، از شتاب تورم جلوگیری کرد، اما اکنون که تقاضای داخلی افزایش یافته است، همه چیز از خواربار تا سفر شروع به افزایش هزینه کرده است.


بلومبرگ افزود که افزایش فشار‌های قیمتی منجر به معکوس شدن کاهش شش ماهه تورم شد که ممکن است برای اولین بار در سال جاری در ماه مه فراتر از محدوده هدف رسمی ۱ ٪ تا ۳ ٪ سرعت بگیرد.

چشم انداز تیره و تار در "رژیم صهیونیستی " همچنین در حال بازنویسی جدول زمانی برنامه‌های بانک مرکزی برای تسهیل بیشتر سیاست‌های پولی است که تهدید می‌کند هزینه‌های استقراض را برای مدت طولانی تری بالا نگه دارد، زیرا دولت برای تامین مالی بخش عمده‌ای از هزینه‌های هنگفت خود، نیاز به سود تسهیلات دارد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر