نکول بدهی پیشِ روی اوکراین

نکول بدهی پیشِ روی اوکراین
اگر مذاکرات کی‌اف با طلبکارانش بر سر ۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه به نتیجه نرسد، اوکراین با نکول بدهی مواجه می‌شود.
کد خبر : ۱۶۴۳۱۳

به گزارش ایبنا؛ دولت اوکراین نتوانسته است با گروهی از مالکان اوراق قرضه خارجی که شامل غول‌های مالی نظیر «بلک‌راک» و «پیمکو» است، بر سر بازسازی ۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه یورو اوکراین به توافق برسد.


مالکان اوراق قرضه در فوریه ۲۰۲۲ به علت جنگ با روسیه، روند پرداخت بدهی ۲ ساله اوکراین را متوقف کردند، اما این توافق در ماه آگوست به پایان رسید و مالکان اوراق قرضه نگران هستند که کی‌اف نتواند سود بدهی خود را دوباره پرداخت کند. 


در صورتی که کمک جدیدی برای بدهی‌های این کشور اختصاص نیابد، اوکراین احتمالادچار نکول شود که با آسیب به رتبه اعتباری آن، توانایی‌اش برای استقراض در آینده دچار مشکل می‌شود.


اوکراینی‌ها ۲ هفته است که با یک کمیته موقت متشکل از طلبکاران که نماینده یک پنجم از ۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه اروپایی معوقه این کشور است، در حال مذکره هستند.


وزیر دارایی اوکراین پیش‌بینی کرده که تا اول آگوست بتوانند به توافق برسند.


قبلا هم یک مقام بانک جهانی نسبت به ورشکست شدن اوکراین در اوایل امسال هشدار داده و گفته بود، درصورتی‌که کشور‌های غربی با حذف بدهی اوکراین یا تغییر ساختار بدهی آن‌ها موافقت کنند، این اتفاق نمی‌افتد.


بر اساس گزارش رویترز، از زمان آغاز جنگ با روسیه، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول بیش از ۸۵ میلیارد دلار بودجه دولتی در اختیار کی‌اف قرار داده‌اند.

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر