06 تير 1403 - 22:27
در حاشیه امضای تفاهم‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران انجام شد:

دیدار نماینده رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه با مخبر

دیدار نماینده رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه با مخبر
عزم و اراده راسخ تهران-مسکو در راستای ارتقای سطح روابط پیام مهمی برای دنیا دارد.
کد خبر : ۱۶۴۵۲۵

به گزارش ایبنا، محمد مخبر چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ در دیدار با «الکس میلر» نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه و رئیس شرکت گازپروم، با بیان اینکه امضای تفاهمنامه صدور گاز روسیه به ایران برای ارتقای امنیت و اقتصاد منطقه بسیار مهم است، بر اجرا و تکمیل هر چه سریع‌تر کریدور شمال-جنوب و خط ریلی رشت-بندرعباس برای اتصال کشور‌های منطقه به این کریدور تاکید کرد.

وی با بیان این‌که «شهید رئیسی همواره به دنبال نهایی شدن تفاهمنامه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران بود»، ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه جمهوری اسلامی ایران به هاب منطقه‌ای گاز تبدیل خواهد شد و فصل جدیدی در منطقه و ارتباطات بین‌الملل رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر این‌که «امضای تفاهمنامه مشترک راهبردی در خصوص انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران برای دو کشور و همچنین منطقه بسیار حائز اهمیت است»، تصریح کرد: عزم و اراده راسخ تهران-مسکو در راستای ارتقای سطح روابط پیام جدی برای دنیا دارد و میسر همکاری گازی آغاز شده بین دو کشور به تفاهمنامه‌ها و قرارداد‌های بزرگ‌تر منجر خواهد شد.

«الکس میلر» نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه و رئیس شرکت گازپروم نیز در این دیدار با بیان اینکه امضای تفاهمنامه صدور گاز روسیه به ایران اقدامی بسیار مهم و بزرگ است که در آینده نتایج بسیار مثبتی در منطقه خواهد داشت، گفت: روسای جمهور دو کشور فعالانه پیگیر امضای این تفاهمنامه بودند و شرکت گازپروم روسیه و شرکت‌های زیرمجموعه متعهد هستند با جدیت مفاد این تفاهمنامه را تبدیل به قرارداد کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

همچنین پس از این دیدار تفاهمنامه همکاری دوجانبه در حوزه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم اسپرت در حضور سرپرست ریاست جمهوری و نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه و رئیس شرکت گازپروم امضا شد.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر