خروج سرمایه‌ از بورس‌های اروپایی ناشی از انتخابات فرانسه

خروج سرمایه‌ از بورس‌های اروپایی ناشی از انتخابات فرانسه
خروج وجوه از بازار‌های اروپایی شکنندگی اعتماد سرمایه‌گذاران در پس زمینه ریسک‌های سیاسی در اروپا را تأیید می‌کند.
کد خبر : ۱۶۴۵۷۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، این هفته، اوراق بهادار اروپا شاهد برداشت سرمایه گذاران از صندوق‌های سرمایه گذاری در ۴ ماه گذشته و در آستانه انتخابات عمومی فرانسه بود که فردا یکشنبه برگزار می‌شود.

براساس برآورد بانک آمریکا، کل وجوه خارج شده از بازار‌های مالی اروپا در هفته منتهی به چهارشنبه به ۲.۱ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در ۱۴ هفته گذشته است.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد در حالی که شاخص اصلی سهام اروپا در هفته منتهی به چهارشنبه تثبیت شد، خروج وجوه از بازار‌ها شکنندگی اعتماد سرمایه گذارانی که نگران ریسک‌های سیاسی در اروپا هستند را تایید می‌کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ۹ ژوئن بازار‌ها را با فراخوانی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام پس از دستاورد‌های احزاب راست افراطی در انتخابات اخیر پارلمان اروپا غافلگیر کرد.

از زمان این فراخوان، بازار سهام فرانسه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است.

یکی از بزرگترین نگرانی‌های سرمایه‌گذاران، ترس از این است که حزب راست افراطی رالی ملی، که در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، در صورت کسب اکثریت در انتخابات، سیاست‌های مالی انعطاف‌پذیرتری اتخاذ کند.

تحلیلگران بانک سیتی گروپ می‌گویند بر اساس نتایج انتخابات، بازار فرانسه ممکن است در بدترین سناریو‌ها ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.


همچنین شاخص اصلی CAC ۴۰ بورس اوراق بهادار پاریس در سه ماهه دوم سال جاری ۸.۸ درصد کاهش یافت و به سمت ثبت بدترین عملکرد سه ماهه در مقایسه با شاخص اصلی یورو Stoxx ۵۰ سهام اروپا از زمان ایجاد منطقه واحد پول اروپایی در سال ۱۹۹۹ میلادی حرکت کرد..

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر