بلومبرگ: نگرانی مالی و نابرابری اقتصادی بین آمریکایی‌ها در حال رشد است

بلومبرگ: نگرانی مالی و نابرابری اقتصادی بین آمریکایی‌ها در حال رشد است
بلومبرگ گزارش داد افزایش مشکلات مالی سیاه‌پوست‌ها حاکی از گسترش نابرابری اقتصادی در آمریکاست.
کد خبر : ۱۶۴۵۸۴

به گزارش ایبنا؛ مطالعه‌ای که اخیراً توسط هیئت فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) در فیلادلفیا انجام شد، نشان داد که اضطراب مالی در بین مصرف‌کنندگان در ایالات متحده، از جمله افرادی که درآمد بالاتری دارند، در حال افزایش است.


طبق گزارش بلومبرگ، این نظرسنجی نشان داد که بیش از یک سوم مصرف کنندگان نگران تامین هزینه‌های خود در شش ماه آینده هستند که نسبت به سال گذشته ۲۸.۷ درصد افزایش قابل توجهی داشته است.


به نوشته بلومبرگ این نگرانی فراتر از گروه‌های کم درآمد است و حتی بر افرادی که سالانه ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند نیز تأثیر گذاشته است.


در میان شرکت‌کنندگانی که حداقل ۱۵۰ هزار دلار درآمد داشتند، نزدیک به ۳۰ درصد نسبت به وضعیت مالی خود در شش ماه آینده ابراز نگرانی کردند.


این نشان دهنده افزایش قابل توجه استرس مالی در میان افراد پردرآمد است که معمولاً از نظر مالی امن‌تر خوانده می‌شوند.


در آوریل گذشته، بیش از یک چهارم افرادی که قادر به پرداخت کامل صورتحساب‌های خود بودند، نسبت به آینده نزدیک ابراز نگرانی کردند، در حالی که یک سال پیش یک پنجم این افراد ابراز نگرانی داشتند.


این نظرسنجی که از پنج هزار مصرف کننده آمریکایی از ۲۲ مارس تا ۶ آوریل انجام شده است، نشان داد که بیش از دو سوم شرکت کنندگان اقداماتی را برای مقابله با فشار‌های مالی در طول سال گذشته انجام داده‌اند. این اقدامات شامل کاهش هزینه‌ها، حذف صورت‌حساب‌های ماهانه یا انجام مشاغل اضافی است.


بر اساس این گزارش، بیش از ۱۴ درصد از کسانی که ۱۵۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند گزارش کرده اند که از پس انداز بازنشستگی خود زودتر پول برداشت کرده‌اند.


این نظرسنجی همچنین روند گسترده‌تری از افزایش مشکلات مالی را نشان داد. درصد افرادی که قادر به پرداخت برخی یا هر یک از قبوض خود در آوریل (فروردین ماه گذشته) نبودند به ۲۲.۵ درصد افزایش یافت که ۲.۷ واحد درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.


این افزایش مشکلات مالی در میان مصرف کنندگان ثروتمندتر آمریکایی مشهودتر بود، زیرا درصد کسانی از آن‌ها که از مشکلات مالی رنج می‌برند از ۳.۴ درصد به ۶.۹ درصد رسیده و دو برابر شده است.


به نوشته بلومبرگ، بیشترین افزایش سالانه در مشکلات پرداخت صورت‌حساب در میان شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست در نظرسنجی مشاهده شد که منعکس‌کننده نابرابری‌های اقتصادی گسترده‌تر و تأثیرات متفاوت استرس مالی بر گروه‌های مختلف جمعیتی در آمریکا است.


منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر