هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای تسلیحات هسته‌ای در ۲۰۲۳

هزینه ۱.۱ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای تسلیحات هسته‌ای در ۲۰۲۳
رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۱ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در تسلیحات هسته‌ای هزینه کرده است.
کد خبر : ۱۶۴۶۵۶

به گزارش ایبنا، بر اساس گزارش‌های پویش بین‌المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای (ICAN)، رژیم صهیونیستی در طول سال گذشته حدود ۱.۱ میلیارد دلار برای تسلیحات هسته‌ای هزینه کرده است.

 

این پویش بین‌المللی، رژیم صهیونیستی را در رتبه هفتم جهان از نظر سرمایه‌گذاری در تسلیحات هسته‌ای قرار داده که کمی بالاتر از پاکستان است که سال گذشته حدود یک میلیارد دلار هزینه کرد و کره شمالی که ۹۰۰ میلیون دلار هزینه کرد.

 

بنا به ادعای این پویش بین المللی، اسرائیل، ایالات متحده، چین، بریتانیا، فرانسه، روسیه، هند و کره شمالی در سال ۲۰۲۳ مجموعاً ۹۱.۴ میلیارد دلار برای تسلیحات هسته‌ای هزینه کردند.

 

این پویش بین المللی گفته که مبالغ سرمایه‌گذاری شده در سلاح‌های هسته‌ای در سال گذشته می‌توانست ۲۷ درصد از کسری بودجه مبارزه با گرمایش جهانی را تامین کند.
سازمان پویش بین المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای در استرالیا تأسیس شده و دفتر مرکزی آن امروز در ژنو سوئیس قرار دارد و در سال ۲۰۱۷ جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است.

 

پویش بین المللی نابودی تسلیحات هسته‌ای همچنین گزارش داد که اسرائیل در خصوص در اختیار داشتن و هزینه‌های خود در زمینه تسلیحات هسته‌ای شفافیت ندارد.
به گزارش الجزیره از دهه ۱۹۶۰ رژیم صهیونیستی به سیاست ابهام هسته‌ای در خصوص در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای و میزان هزینه‌های برنامه‌اش ادامه داده است.

 

خبرگزاری آناتولی به نقل از سوزی اسنایدر، هماهنگ کننده برنامه سازمان پویش بین المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای گفت که بر اساس برآورد‌های موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، جهان می‌داند که اسرائیل دارای حدود ۹۰ کلاهک هسته‌ای است و از همین رو جامعه بین المللی نگران خطرات این زرادخانه هسته‌ای است.

 

اسنایدر تاکید کرد که سلاح‌های هسته‌ای یک تهدید جهانی است که فراتر از مرز‌ها است، زیرا می‌تواند بر کشور‌های دور از مکان‌های مورد استفاده تأثیر بگذارد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر