داماد ترامپ سهامی در یکی از بزرگترین شرکت‌های مالی در «رژیم اشغالی» را خرید

داماد ترامپ سهامی در یکی از بزرگترین شرکت‌های مالی در «رژیم اشغالی» را خرید
"افینیتی پارتنرز" وابسته به جرد کوشنر، ۴.۹۵ درصد از سهام شرکت خدمات مالی اسرائیلی "فونیکس هولدینگ" را خریداری کرد.
کد خبر : ۱۶۵۰۳۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین، به گفته آژانس آمریکایی بلومبرگ، جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، سهام یکی از بزرگترین شرکت‌های مالی رژیم صهیونیستی را خریداری کرد.


"افینیتی پارتنرز" یکی از شرکت‌های تابعه کوشنر، سهام شرکت خدمات مالی اسرائیلی "فونیکس هولدینگ" را به ارزش ۱۲۸.۵ میلیون دلار خریداری کرد.

 

این دومین معامله در "رژیم اشغالی" است که توسط یکی از شرکت‌های تحت حمایت صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی در کمتر از یک سال منعقد می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، "افینیتی پارتنرز" که در میامی مستقر است، ۴.۹۵ درصد از سهام فونیکس را از "سنتربریگ پارتنر" و "گالاتین پویینت کاپتال" خریداری خواهد کرد.


"افینیتی پارتنرز" همچنین موافقت کرد که ۴.۹۵ درصد از سهام اضافی را به دست آورد، اما همچنان منوط به تایید مقام نظارتی اسرائیل است.

این فروش کمتر از یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که کنسرسیومی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ابوظبی به رهبری هولدینگ ابوظبی (ADQ) قرارداد برنامه‌ریزی شده برای خرید سهام کنترلی فونیکس را لغو کرد.

افینیتی قبلا در اسرائیل سرمایه گذاری کرده بود و در سپتامبر گذشته سهامی در بخش خودرو و اعتبارات هلدینگ شلومو خریداری کرده بود.


کوشنر، داماد ترامپ، نقشی محوری در توافقنامه آبراهام ایفا کرد که منجر به عادی سازی روابط بین اسرائیل و برخی کشور‌های عربی در سال ۲۰۲۰ شد.

کوشنر پس از ترک سمت مشاور ارشد در دوره ترامپ، "افینیتی پارتنرز" را با دارایی بیش از سه میلیارد دلار تأسیس کرد. شرکت او پس از ایجاد روابط نزدیک با ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان، که ریاست این صندوق را بر عهده دارد، از سوی سرمایه گذاران در خاورمیانه، از جمله حدود دو میلیارد دلار از صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان، حمایت دریافت کرد.

کوشنر با حمایت وجوه سعودی برای اولین بار در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ در شرکت اسرائیلی "شلومو گروپ" که در زمینه خودرو و اعتبار فعالیت می‌کند، در رژیم اشغالگر قدس سرمایه گذاری کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر