افزایش ورشکستگی در انگلیس به علت نرخ بهره بانکی بالا

افزایش ورشکستگی در انگلیس به علت نرخ بهره بانکی بالا
بخش خدمات ورشکستگی انگلیس اعلام کرد نرخ بهره بانکی بالا و حذف حمایت‌های دولتی موجب افزایش ورشکستگی در این کشور شده است.
کد خبر : ۱۶۵۱۰۱

به گزارش ایبنا؛ تعداد اعلام ورشکستگی در انگلستان و ولز در ماه گذشته به بالاترین میزان طی یک سال گذشته رسیده است؛ این را بخش خدمات ورشکستگی انگلیس اعلام کرد.


دلیل این اتفاق افزایش نرخ بهره است که بر بودجه شرکت‌ها تاثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، ۲۳۶۱ شرکت ماه گذشته ورشکسته شدند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است. این رقم بالاترین میزان از ماه می ۲۰۲۳ به شمار می‌رود.


پس از افت در بازار مسکن، بخش ساخت‌و‌ساز، بیشترین آسیب را از این وضعیت دیده و در بازه ژانویه تا ماه می‌امسال ۱۷۰۰ شرکت ورشکست شده‌اند.


بخش‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی و همچنین خدمات اقامتی و غذایی، رستوران‌ها و بارها، تحت تاثیر کاهش تقاضای مصرف‌کننده قرار گرفته‌اند و حدود ۳ هزار شرکت در این بازه زمانی ورشکسته شده‌اند.


مدیر شرکت «ReSolv»، شرکت مشاوره به کسب‌وکارها، مارک ساپراستون، به بلومبرگ گفت: «هزینه بالای وام‌ها و افزایش دستمزد‌ها هنوز هم برای صاحبان مشاغل بسیار نگران‌کننده است.»


به گفته کارشناسان، افزایش نرخ بهره که طی یک دهه گذشته تاکنون سابقه نداشته، هزینه‌های وام‌گیری را بالا برده است و این مورد به همراه تورم بالا، اعتماد مصرف‌کننده پایین و افزایش هزینه‌های عملیاتی، اثرات سنگینی بر ترازنامه شرکت‌ها ایجاد کرده است.


ورشکستگی‌های تجاری در انگلیس از زمان حذف اقدامات حمایتی که دولت این کشور در دوره همه‌گیری کرونا اعمال کرده بود، در حال افزایش است و در حال حاضر بسیار بیشتر از سطح ثبت شده قبل از همه‌گیری کروناست.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر