تصمیم جدید ژاپن در پی کاهش ارزش «ین»

تصمیم جدید ژاپن در پی کاهش ارزش «ین»
ژاپن به دلیل افزایش تعداد گردشگران خارجی و کاهش ارزش ین، در آستانه اجرای سیاست‌ قیمت‌گذاری دوگانه برای گردشگران خارجی و محلی است.
کد خبر : ۱۶۵۲۷۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از گاردین، با افزایش چشمگیر تعداد گردشگران خارجی و کاهش مداوم ارزش ین، کسب‌وکار‌های ژاپنی در حال بررسی امکان تعیین قیمت‌های متفاوت برای گردشگران خارجی و مردم محلی هستند.

رئیس سازمان گردشگری Hokkaido از کسب‌وکار‌های این استان شمالی که به مناظر زیبا و پیست‌های اسکی معروف است، خواسته است تا برای مردم محلی قیمت‌های پایین‌تری تعیین کنند.

طبق گزارش روزنامه یومیوری شیمبون، این سازمان در حال تلاش برای اجرای آزمایشی تخفیف‌های دو سطحی در پاییز امسال است. رئیس یکی از هتل‌های هوکایدو گفته است که تخفیف‌ها برای جلوگیری از خروج مردم ژاپن از تفرجگاه‌های محبوب بین‌المللی مانند نیسکو ضروری است.

ژاپن در نیمه اول سال جاری با ورود بی سابقه ۱۷.۷۸ میلیون گردشگر خارجی مواجه شد. هزینه‌های بازدیدکنندگان خارجی در یک دهه گذشته پنج برابر شده و اکنون طبق گزارش روزنامه نیکی، دومین بخش بزرگ «صادرات» ژاپن پس از خودرو محسوب می‌شود.

با این حال، افزایش ناگهانی تعداد گردشگران چالش‌هایی را نیز به همراه داشته است. شهردار شهر هی‌مجی در غرب ژاپن پیشنهاد کرده است که بهای ورودی قلعه هی‌مجی، یک قلعه سامورایی ثبت شده در یونسکو، را برای گردشگران خارجی بیش از چهار برابر افزایش دهد. در حال حاضر، بهای ورودی برای بزرگسالان ۱۰۰۰ ین (۶.۴۴ دلار) است، اما شهردار پیشنهاد داده است که برای گردشگران خارجی ۳۰ دلار و برای ساکنان ۵ دلار تعیین شود. دلیل این تصمیم، آسیب احتمالی به قلعه به دلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان است.

استان اوزاکا نیز به منظور مقابله با گردشگری بیش از حد، پیشنهاد وضع مالیات بر گردشگران خارجی را مطرح کرده است، اما با مخالفت‌هایی روبرو شده است.

علاوه بر این، برخی از کسب‌وکار‌ها نیز در حال بررسی سیستم قیمت‌گذاری دوگانه هستند. یک رستوران غذا‌های دریایی در توکیو برای گردشگران خارجی بوفه آزاد غذا و نوشیدنی را با قیمت ۷۶۷۸ ین (۴۹.۳۰ دلار) و برای ساکنان ژاپن با قیمت ۶۵۷۸ ین (۴۲.۲۴ دلار) ارائه می‌دهد.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ژاپن با مشکلاتی در زمینه مدیریت جریان گردشگران پس از پایان همه‌گیری کرونا مواجه است. در ماه آوریل، مقامات برای جلوگیری از تجمع بیش از حد گردشگران خارجی بد رفتار در یک نقطه محبوب عکاسی، اقدام به نصب یک مانع بزرگ کردند تا مناظر کوه فوجی را مسدود کند. همچنین، یک استان محلی برای جلوگیری از صعود خطرناک به کوه فوجی، هزینه ورودی کمی برای کوهنوردی تعیین کرده است.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر