ادامه کشمکش‌ها برای تغییر رئیس کل بانک مرکزی لیبی

ادامه کشمکش‌ها برای تغییر رئیس کل بانک مرکزی لیبی
شورای ریاست جمهوری لیبی در نظر دارد هیات مدیره جدیدی برای بانک مرکزی تشکیل دهد.
کد خبر : ۱۶۵۹۲۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از آناتول، شورای ریاست جمهوری لیبی روز گذشته یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد هیات مدیره جدیدی برای بانک مرکزی تشکیل دهد، در حالی که مجلس نمایندگان از رئیس فعلی حمایت می‌کند.


شورای ریاست جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تصمیم به اجرای قطعنامه شماره ۳ مجلس نمایندگان در سال ۲۰۱۸ در مورد انتخاب رئیس جدید برای بانک مرکزی لیبی و تشکیل هیئت مدیره جدید گرفته است.»


به دلیل اختلاف نظرها، تصمیم سال ۲۰۱۸ مبنی بر انتصاب محمد عبدالسلام الشکری به عنوان رئیس بانک اجرا نشد و در حال حاضر مجلس نمایندگان از رئیس فعلی بانک «الصدیق الکبیر» حمایت می‌کند.

شورای ریاست جمهوری توضیح داد که تصمیم آن‌ها «به اتفاق آرا از سوی همه اعضا در چارچوب بر عهده گرفتن مسئولیت ملی برای حفظ توانایی‌های کشور و جلوگیری از قرار گرفتن آن‌ها در معرض هر گونه آسیب است.»


همچنین ادامه داد: مذاکرات برای اطمینان از انتقال مسالمت آمیز (مدیریت بانک) بین استعداد‌های ممتاز ملی که سال‌ها تلاش فراوانی انجام داده اند، آغاز خواهد شد.

این شورا تصریح کرد: این تغییرات به منظور افزایش توانایی بانک مرکزی در انجام وظایف خود به نحو احسن و موثر، تضمین تداوم ارائه خدمات مالی و دستیابی به ثبات اقتصادی است.

شورای ریاست جمهوری به جامعه بین المللی اطمینان داد که "این گام در چارچوب تقویت حاکمیت و ثبات نهادی است. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر