02 شهريور 1403 - 14:42

فشار تحریم‌ها شرکت فرانسوی را به خروج از سرزمین‌های اشغالی وادار کرد

فشار تحریم‌ها شرکت فرانسوی را به خروج از سرزمین‌های اشغالی وادار کرد
شرکت بیمه فرانسوی آکسا اعلام کرد تحت فشار تحریم‌ها تمام سرمایه‌گذاری‌های خود را از سرزمین‌های اشغالی خارج کرده است.
کد خبر : ۱۶۶۰۶۷

به گزارش ایبنا؛ «یک پیروزی دیگر را رقم زده و به همدستی یکی از موسسات بزرگ مالی با نظام استعماری و شهرک‌سازی  رژیم صهیونیستی ، نژادپرستی و کشتار جمعی این رژیم طی ۷۶ سال گذشته پایان دادیم» این را جنبش بی دی اس با صدور بیانیه‌ای بیان داشت. کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم  رژیم صهیونیستی با نام اختصاری «BDS» موفقیت جدیدی را برای این جنبش علام کرده و گفته که شرکت بیمه چندملیتی فرانسوی "AXA" (آکسا) تمام سرمایه گذاری‌های خود در  رژیم صهیونیستی از جمله در شرکت‌ها و بانک‌های  رژیم صهیونیستی را فروخته است.

 

مدیر عامل شرکت آکسا، توماس بوبرل، اعلام کرده که هیچ سرمایه گذاری مستقیم یا غیرمستقیم در بانک‌های  رژیم صهیونیستی ندارد و این شرکت سرمایه گذاری‌های خود را در بانک‌های  رژیم صهیونیستی به استثنای سهام باقی مانده در بانک لئومی فروخته است. جنبش تحریم  رژیم صهیونیستی خروج سرمایه‌های بیمه آکسا از  رژیم صهیونیستی را پیروزی بر همدستی موسسات مالی با نظام استعماری و شهرک سازی  رژیم صهیونیستی و نژادپرستی و کشتار جمعی این رژیم خواند که از ۷۶ سال پیش تاکنون ادامه دارد. جنبش تحریم  رژیم صهیونیستی  سال‌هاست که با هدف خروج سرمایه‌گذاری‌های آکسا از تل‌آویو فعالیت کرده و قبلاً موفقیت‌هایی جزئی کسب کرده است.


این جنبش در بیانیه تازه خود گفت که پویش‌های جهانی تحریم به منظور توقف کمک‌های آکسا به آپارتاید  رژیم صهیونیستی و خروج سرمایه گذاری‌های این شرکت از بانک‌های  رژیم صهیونیستی و سیستم‌های شرکت صنایع نظامی البیت  رژیم صهیونیستی به این دلیل است که همدستی این شرکت فرانسوی با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی  رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شمرده می‌شود که به موجب قانون بین الملل جنایت جنگی است؛ افزون بر تخلفات بزرگ دیگری که  رژیم صهیونیستی در زمینه حقوق بشر علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود. شرکت آکسا در سال‌های گذشته تحت فشار‌های زیادی برای خروج سرمایه‌گذاری‌ها از  رژیم صهیونیستی قرار گرفته و اعتبار آن از طریق پویش‌های تحریم مصرف‌کننده آسیب دیده است.


فیونا بن چاکرون، هماهنگ‌کننده اروپایی جنبش بایکوت  رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: «جنبش تحریم به منزله اعمال فشار است و این منجر به خروج سرمایه‌گذاری‌های آکسا از تمام بانک‌های  رژیم صهیونیستی و صنایع نظامی البیت شد. ر ژوئیه گذشته دادگاه بین المللی دادگستری،  رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب سیاست آپارتاید علیه فلسطینی‌ها مجرم شناخت و تاکید کرد که اشغالگری نظامی و الحاق سرزمین‌های فلسطینی به  رژیم صهیونیستی ، غیرقانونی است».

 

وی افزود: این بدان معناست که همه دولت‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات موظفند فوراً به تمام اشکال همدستی با  رژیم صهیونیستی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم آن را قادر می‌سازد تا اشغالگری نظامی غیرقانونی خود را حفظ کند، پایان دهند. همچنین این کشور‌ها و شرکت‌ها باید به همدستی در نسل کشی وحشیانه  رژیم صهیونیستی در غزه پایان دهد که علت همه آنها، نظام استعماری شهرک نشینی و آپارتایدی است که  رژیم صهیونیستی  در طول ۷۶ سال گذشته اعمال کرده است.

 

چاکرون گفت: فشار عمومی جهانیان بر شرکت‌ها برای دست کشیدن از رفتار غیراخلاقی همدستی با رژیم جنایتکار  رژیم صهیونیستی تاکنون شرکت‌های زیاد در حجمی بزرگ‌تر از آکسا را هم وادار به خروج سرمایه گذاری‌های خود از  رژیم صهیونیستی کرده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر