05 شهريور 1403 - 17:00

رکود در آمریکا اجتناب‌ناپذیر است

رکود در آمریکا اجتناب‌ناپذیر است
تحلیل‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا در آستانه رکود است و پیش‌بینی‌های کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نمی‌تواند از وقوع آن جلوگیری کند.
کد خبر : ۱۶۶۱۵۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از CNBC، بر خلاف آنچه که بسیاری از افراد معتقدند، شرکت تحقیقاتی سرمایه‌گذاری BCA Research اعلام کرده است که اقتصاد آمریکا در آستانه یک رکود است و کاهش‌های پیش‌بینی‌شده نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده نمی‌تواند بازار‌ها را از آن خارج کند.

گاری ایوانز، استراتژیست ارشد تخصیص دارایی‌های جهانی در BCA Research، به CNBC گفت: هر کدام از ما اکنون معتقدیم که رکود در پیش است و این دقیقا برعکس آن چیزی است که بازار فکر می‌کند.

ایوانز به نشانه‌هایی از کندی اقتصاد ایالات متحده نیز اشاره کرد، از جمله وضعیت رو به وخامت بازار کار این کشور؛ وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که نرخ بیکاری در ماه ژوئیه به ۴.۳ درصد رسید که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۲۱ بوده و شاخص فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده نیز به کمترین حد خود در هشت ماه گذشته در همان ماه کاهش یافته است.

وی افزود: چیز‌هایی وجود دارد که به سرعت در حال فروپاشی هستند.

براساس بررسی‌های CME FedWatch Tool، بازار معاملات آتی نرخ بهره فدرال رزرو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار حداقل سه کاهش نرخ بهره تا پایان سال را دارند اما به گفته ایوانز، این کاهش‌ها تأثیر زیادی بر پیش‌بینی‌های او نخواهد داشت و چند بار کاهش نرخ بهره نمی‌تواند از رکود جلوگیری کند. رکود به طور متوسط ۱۰ ماه طول می‌کشد و حدود یک سال زمان می‎‌برد تا کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو واقعاً شروع به تقویت اقتصاد کند.

رکود معمولاً زمانی رخ می‌دهد که دو فصل متوالی از کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی کشور مشاهده شود.

در قرن گذشته، بیش از دوازده رکود اقتصادی وجود داشته که برخی از آن‌ها به مدت یک سال و نیم ادامه یافته است.

اگرچه ایالات متحده به طور رسمی در رکود قرار ندارد، نظرسنجی که توسط Affirm انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۳ نفر از ۵ آمریکایی معتقدند که کشور در رکود است.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر